Havana vydělává na doutnících. Oblíbili si je Číňané

Kubánské doutníky, ilustrační foto

Kubánské doutníky, ilustrační foto Zdroj: cohiba

Největším trhem pro kubánské doutníky zůstává Španělsko. Za ním následují Francie, Čína, Německo, Švýcarsko, domácí trh, Libanon a Spojené arabské emiráty.

Tržby z prodeje proslulých ručně vyráběných kubánských doutníků vzrostly v loňském roce o osm procent na 447 milionů dolarů (8,9 miliardy korun). Růst podpořila hlavně poptávka v oblasti Asie a Tichomoří, zvláště v Číně a na Blízkém východě. Nejvíce se však kubánské doutníky stále prodávají v Evropě. Vyplývá to z údajů, které zveřejnila společnosti Habanos, distributor kubánských doutníků.

Kvůli přetrvávajícímu embargu je zakázáný prodej kubánských doutníků ve Spojených státech. Ty jsou celosvětově největším konzumentem doutníků. Habanos odhaduje, že kvůli embargu přichází ročně na tržbách o téměř sto milionů dolarů.

Doutníky jsou třetím největším vývozním produktem Kuby. Před nimi jsou nikl a farmaceutické produkty, napsaly agentury AP a Reuters.

Kubánské trumfy
Mezi nejznámější značky kubánských doutníků distribuovaných firmou Habanos patří Romeo and Julieta, Cohiba, Partagas a Monte Cristo. Ty mají na celosvětovém trhu ručně vyráběných prémiových doutníků mimo USA podíl 80 procent. Habanos je společným podnikem kubánské státní firmy Cubatabaco a britsko-španělské tabákové společnosti Altadis.

Reportáž E15: Kubánci volí socialismus v zemi stále divočejšího kapitalismu