KFC zkouší expanzi do menších měst, první restauraci otevřela v Kolíně

Stávající logo KFC

Stávající logo KFC Zdroj: Mike Mozart via Flickr (CC BY 2.0)

Jedna z největších světových fastfoodových sítí KFC spustila pilotní projekt, který má otestovat tržní potenciál menších měst. První restauraci otevřela nedávno v Kolíně.

Americký restaurační řetězec KFC startuje v Česku expanzi i do míst, kterým se dosud podobné fastfoody spíše vyhýbaly. Společnost Amrest, která KFC v Česku provozuje, otevřela v posledních týdnech provozovnu ve Frýdku-Místku a v Kolíně.

„Kolín je testem menších měst, která se v souvislosti s celkovým ekonomickým vývojem rychle rozvíjejí. Právě v Kolíně je výborná dopravní dostupnost a velká kupní síla,“ řekl deníku E15 jednatel tuzemského Amrestu Libor Hubík.

Po půl roce firma výsledky kolínské restaurace vyhodnotí a rozhodne o případném zopakování modelu i jinde. Ve prospěch menších měst podle manažera kromě zvýšení tržního podílu hrají rovněž nižší nájmy. „Náš současný potenciál je mít do pěti let kolem stovky restaurací,“ doplnil Hubík. V současnosti je v tuzemsku již přes sedm desítek podniků KFC. Velká část nových přírůstků bude mít charakter drive thru, tedy že v nich motoristé budou moci nakupovat, aniž vystoupí z auta.

Vedle expanze společnost investuje také do přeměn stávající sítě. „Máme poměrně agresivní plán renovací,“ uvedl představitel Amrestu. V praxi to znamená, že modernizaci ročně prodělá osm až deset provozoven. V Polsku sídlící Amrest provozuje v Česku ještě kavárenský řetězec Starbucks a část restaurací značky Burger King. Ten je však až „třetí vzadu“, proto se Amrest soustředí na rozvoj stávajících poboček, expanzi Burger Kingu zatím nechystá. Strategický význam mají pro Amrest kavárny a KFC.

Znovu v plusu
V minulém roce zvýšily restaurace se smaženým kuřecím KFC tržby o deset procent na 2,1 miliardy korun. „Letos čekáme výrazně vyšší nárůst provozního zisku i tržeb. Letošní rok je rekordní za celou dobu fungování značky KFC na českém trhu,“ řekl manažer Amrestu Libor Hubík. Loni společnost v čistém vydělala 42 milionů korun po předchozí třímilionové ztrátě.