Maďarské hotely sází na on-line rezervace, rychle přibývají hosté ze zahraničí

Rekreace v Maďarsku

Rekreace v Maďarsku Zdroj: E15

Optimismus plynoucí z úspěšné předsezony nenarušilo maďarským hoteliérům ani špatné počasí v uplynulých týdnech. „Ze zahraničí máme o dvacet procent více rezervací než vloni, domácí rezervace rostly pomaleji, zhruba o dvě procenta,“ zdůraznil například marketingový šéf Hotelu Azúr v „hlavním městě“ Balatonu Siófoku Balázs Sternóczky.

Vedoucí kanceláře Tourinform v Siófoku Klaudia Hávrisová na základě zkušeností z jara nahlíží nastávající sezonu optimisticky. „Dělali jsme průzkum, z něhož vyplynulo, že až osmdesát procent jarních návštěvníků plánuje přijet k jezeru či do oblasti Balatonu i v létě, navíc nejen na dva či tři dny, ale na delší dobu,“ tvrdí. Představitelům turistického ruchu navíc hraje do karet, že poměrně slabý kurz forintu k euru přitahuje cizince, zato Maďary tlačí k tomu, aby zůstali doma.

O rozvoji turismu svědčí také údaje o nárůstu on-line rezervací. V uplynulém roce se v hlavním městě tímto způsobem rezervovalo a platilo třicet procent hotelových pokojů, zatímco na venkově to bylo už čtyřicet procent. Maďarská odnož mezinárodní poradenské společnosti BDO (hotely a reality) a turistická internetová stránka Turizmus. com o tomto fenoménu nechaly vypracovat rozsáhlou studii. Uvádí v ní, že téměř tři čtvrtiny nocí se v Budapešti prodá přes internetové rezervační systémy.

Souběžné s tím vzrostl prodej přes vlastní internetové stránky hotelů z patnácti procent na pětadvacet procent. „On-line systémy totiž berou mimořádně vysoké marže, v některých případech až 25 procent, a proto stále vyšší počet hotelů objevuje možnosti, které skrývá vlastní homepage na internetu,“ podotkl spoluautor materiálu Péter Gál. „K tomu lze přičíst i marketing a prodej prostřednictvím mobilů a podobných zařízení, protože návštěvnost hotelových stránek a rezervace tímto způsobem se za rok zdvojnásobila,“ dodal.

Na venkově – a to platí rovněž pro oblast kolem Balatonu – je možné zaznamenat vyšší podíl slevového prodeje, který využívá převážně domácí klientela. Zatímco v roce 2010 využilo nějakou formu prodeje za diskontní ceny 72 procent hotelů, v loňském roce dosahoval tento poměr 84 procent.

Maďarská centrální banka ztratila nezávislost