Stírací losy opět táhnou, prodeje rostou o desítky procent
„Důvodem je zejména atraktivita výher a jejich frekvence, posílené navíc navrácenou důvěrou v Sazku. Jinými slovy – máme emise losů, ve kterých každý třetí či pátý vyhrává, a pravidelný hráč si tak vždy sáhne na nějakou výhru,“ uvedl mluvčí nové Sazky Václav Friedmann. Podnik prodává dvě desítky druhů. „Také v letošním roce očekáváme zvýšený zájem o losy, neboť přijdeme se zcela novými emisemi, které nabídnou zajímavé výhry,“ dodal.
Sázková kancelář Fortuna se na trh se stíracími losy vydala v květnu 2011, tedy v době, kdy krachovala stará Sazka. Jen za první měsíc po uvedení losů na trh Fortuna prodala 400 tisíc kusů. V předloňském roce ze stíracích losů utržila 6,5 milionu eur, podle tehdejšího kurzu zhruba 163 milionů korun – což znamenalo vzestup o 91 procent.
„V loňském roce jsme zaznamenali nárůsty jak v počtu prodaných kusů, tak v tržbách,“ uvedl mluvčí Fortuny Petr Šrain. Konkrétní čísla ale firma kotovaná na burze zatím neuvedla. „V kategorii stíracích losů chceme růst i letos, k čemuž máme dostatečný prostor – tento segment nebyl v Česku mnoho let rozvíjen a vytěžován,“ dodal.
Fortuna se o stírací losy zajímá také díky vysoké marži hrubého zisku. Ta v roce 2012 činila téměř 33 procent, zatímco například u hlavního byznysu Fortuny, sportovního sázení, vycházela na pouhých 17,2 procenta.
Z historie |
---|
první stírací los byl na trh uveden v roce 1974 v USA první stírací loterií v Československu se koncem roku 1989 stala Spartakiádní hra Sazky dosud nejdražší losy nabídla Sazka ve Vánoční kometě v roce 1995. Stály 500 korun a ceně odpovídala i rekordní výhra sto milionů korun – vítězný los se ale neprodal úřední licenci ke stíracím losům vlastní nyní pět firem – Sazka sázková kancelář, Fortuna, Tipsport, Českomoravská loterijní a Play Games |