Trusinová po odchodu z Timo zakládá novou módní značku. Světové trhy chce dobýt z Itálie

Terezie Trusinová, podnikatelka v oblasti spodního prádla a plavek

Terezie Trusinová, podnikatelka v oblasti spodního prádla a plavek Zdroj: E15 Dominik Kučera

Terezie Trusinová, podnikatelka v oblasti spodního prádla a plavek
2
Fotogalerie

Bývalá generální ředitelka a spolumajitelka litoměřické textilní firmy Timo Terezie Trusinová bude pod svou novou značkou nesoucí její jméno navrhovat a šít plavky v Itálii a v České republice. Firmu registrovala v červnu a již má ve svém internetovém obchodě první zákazníky. Postupně se chce propracovat k obratům v řádech desítek milionů korun.

Kvůli rozdílným pohledům na budoucnost největšího tuzemského výrobce plavek a spodního prádla, rodinného podniku Timo, prodala Trusinová svůj podíl ve firmě sestře za desítky milionů a začala pomáhat textilním startupům. Poté spolupracovala s velkými italskými textilními firmami. „Znala jsem z Tima české standardy a chtěla poznat něco dalšího a získat tak světový přesah. Jenže v italských korporátech jsem spolupracovala na projektech někoho jiného, a to se mi už nechtělo. Uvědomila jsem si, že mi práce, kterou jsem dělala čtvrt století, schází a chtěla se k ní vrátit ve formě vybudování vlastní značky.“

Do značky Terezie Trusinová již investovala v řádech milionů korun, má ušité první tisícovky plavek a spustila svůj e-shop. „Značka je úplně nová, zatím nastavuji výrobu, design, informační a manažerské systémy, účetnictví, prodej a ekonomické modely,“ popisuje start před letní plavkovou sezonou.

Postupně se chce se svými kolekcemi prosadit i na globálních internetových tržištích. Proto se rozhodla hlavní část výroby, na kterou si zatím najímá jiné firmy, realizovat v Itálii. Také design navrhuje společně s italskými návrháři. „Bojím se, že textilní výroba z Česka postupně zmizí, chybějí mladé kvalitní švadleny. Nejsou školy a obor vymírá,“ říká s tím, že v Itálii je to jiné. Česko navíc v současné době dusí inflace, rostoucí ceny vstupů, energií i platů.

„Právě díky spolupráci s Itálií, kde nejsou inflace a s ní spojený nárůst cen tak drastické, je situace lepší, než kdybychom šili v Česku. V oblasti módy je to komfortní oblast. Mám tam veškeré dodavatele materiálů, polotovarů, doplňků. Navíc jen v Miláně jsou desítky designérů a velké množství kvalitních textilních manufaktur, které vytvoří cokoliv, co si vymyslím. Navíc je to všechno v hodinové vzdálenosti dojezdu,“ říká podnikatelka.

Zdůrazňuje, že Italové aktivně pracují na propagaci zboží Made in Italy. „Podnikatelé se vzájemně podporují a tomu, kdo má zájem budovat něco nového, fandí,“ komentuje své rozhodnutí. Výroba a materiály tak jsou z devadesáti procent italské. Zbytek se šije v Česku a na Slovensku.

Pro nadcházející kolekci se chystá mimo jiné použít i materiály od českých výrobců. Jde konkrétně o krajky a perličky z Preciosy ke zdobení. Trusinová tak hodlá pomáhat i českým firmám a designérům. „Chci ukázat mladým českým designérům cestu, jak se mohou prosadit v cizině,“ říká.

O pracovním rozchodu v rodinné firmě nechce příliš hovořit ani stávající majitelka Timo. „Po patnácti letech intenzivní spolupráce jsme obě cítily únavu a navíc každá jsme měly jinou představu o tom, kam by měla firma dál směřovat a jak ji vést. To nakonec vyústilo v Tereziin odchod," uvedla dříve Markéta Jiráčková. Timo pod jejím vedením přežilo pandemii a v roce 2020 vykázalo tržby 120 milionů korun.

Zvýšení důchodů v roce 2022:

Video placeholde
Zvýšení důchodů v roce 2022 • Videohub