Nová módní značka Anthony's převezme obchody zkrachovalé T.M.Lewin | E15.cz

V Česku se rodí módní značka Anthony’s. Převezme obchody po zkrachovalé T.M.Lewin

Kuni Nguyenová

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

V době pádu mnoha oděvních firem vzniká nová tuzemská značka Anthony’s London zaměřená na pánskou módu. Svou první kamennou prodejnu otevře na začátku října v BB Centru na pražské Brumlovce. Anthony’s také nahradí prodejny britského módního prodejce T.M.Lewin, který do kanceláří a pracoven oblékal několik generací mužů. Loni však firmu položila pandemie.

Založit novou značkou s pánskými košilemi či obleky se rozhodl bývalý návrhář T.M.Lewin Anthony Procopi s českou společností Inexad. „Oslovil nás s tím, že by chtěl založit vlastní značku. Spolu jsme založili Anthony’s a chceme pokračovat v tom, co jsme dělali s T.M.Lewin,“ vysvětluje pro deník E15 jednatel Inexadu Jiří Vlček.

Inexad přitom držel v Česku deset let franšízovou licenci na prodejny T.M.Lewin. Nyní se Vlček podílí na Anthony’s i majetkově. „Je v tom budoucnost. Pánský zákazník se vždy bude chtít dobře, jednoduše a elegantně obléknout,“ věří Vlček. 

Anthony’s zároveň nahradí v příštích měsících sedm českých prodejen T.M.Lewin. „V Praze jsou otevřené poslední prodejny T.M.Lewin na světě, firma už jinak neexistuje,“ dodává Vlček.

Před pandemií prodával T.M.Lewin tři miliony košil ročně, ale loni na jaře skončil. „Z Anglie přestali dodávat veškeré zboží partnerům po světě včetně Česka,“ říká Vlček. „Je to firma, která přežila dvě světové války, Velkou hospodářskou krizi a všechny změny oblékání za posledních sto let. Ale nedokázala přežít pandemii,“ doplňuje.

Vstup značky Anthony’s na český trh dává smysl, míní Jan Kotrbáček, vedoucí pronájmu maloobchodních prostor v centrech měst společnosti Cushman & Wakefield. „Odvětví pánské společenské, formální, casual business módy u nás není příliš hojně zastoupené,“ uvádí s tím, že nejlépe teď funguje propojení kamenného obchodu s online prodejem.

Inexad provozuje v Česku také hračkářství Hamleys, obchody se spodním prádlem Boux Avenue a obuvní značku Barker Shoes. 

Během pandemie se módním značkám obecně nedařilo. Z tuzemského trhu se stáhly Next nebo Promod, do insolvence zamířily Blažek či Pietro Filipi. Byznysový restart naopak nejspíše čeká Karu Trutnov, jejíž reorganizaci bude mít na starosti investiční skupina Natland podnikatele Tomáše Rašky a bývalý vlastník Kary Zdeněk Rinth. Pokud soud v říjnu plán schválí, Kara by se definitivně odpojila od zkrachovalé skupiny C2H podnikatele Michala Mičky.

Jak pandemie proměnila českou e-commerce? Podívejte se na video.

Jak pandemie změnila e-commerce v Česku?

Autor: Kuni Nguyenová

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah