Velkých akcí se moc nekonalo, přesto sázkovým kancelářím rostou tržby

Největší tuzemská sázková kancelář Tipsport loni v pololetí zvýšila tržby z loterní činnosti o 23 procent na 10,9 miliardy korun. „Tipsport zaznamenal v meziročním srovnání nárůst tržeb ze sázek v řádu jednotek procent,“ uvedl mluvčí firmy Lubomír Ježek. Konkrétní výši tržeb ze sázek neuvedl. „Vzhledem k tomu, že letos bylo z mimořádných sportovních akcí pouze MS v ledním hokeji, tak nárůst přičítáme především posílení pozice Tipsportu jako jedničky kurzového sázení v tuzemsku,“ dodal.
Sazka za první pololetí dosáhla tržeb z kursového sázení ve výši 630 milionů korun. Meziročně to představuje nárůst o 45 procent. „Růst je způsoben rostoucí popularitou live sázek, jejichž podíl na tržbách se neustále zvyšuje. Právě live sázky jsou současným trendem trhu kurzových sázek,“ uvedl mluvčí Sazky Václav Friedmann. „Podíl na růstu má také MS v hokeji, které se konalo na domácí půdě a byl o něj zvýšený zájem sázkařů. Tržby na tento turnaj byly o 80 procent vyšší než u mistrovství v roce 2014,“ podotkl.
Růst je způsoben rostoucí popularitou live sázek, jejichž podíl na tržbách se neustále zvyšuje
Pololetní výsledky již dříve oznámila skupina Fortuna, která je největší sázkovou kanceláři ve střední Evropě, v samotném Česku je ale na trhu dvojkou. V pololetí jí meziročně stoupl objem přijatých sázek o téměř čtvrtinu na 412 milionů eur (zhruba 11,2 miliardy korun). „Na růstu vsazených částek se podílel přesun sázení z kamenných poboček na internet a zejména k live sázení,“ uvedl tehdy mluvčí Fortuny Petr Šrain. K lepšímu výsledku jí to ale stejně nepomohlo, čistý zisk se propadl o téměř polovinu na 4,8 milionu eur (asi 130 milionů korun).
Zatím jediný z hráčů na trhu, který hlásí stagnaci, je tak sesterská společnosti Tipsportu Chance, která loni od ledna do června zvýšila obrat o 12 procent na 1,5 miliardy korun. „První pololetí letošního roku je pro Chanci srovnatelné s tím loňským. To, že se letos nekonalo tolik velkých akcí jako v minulém roce, jsme kompenzovali novinkami či inovacemi v naší produktové nabídce,“ uvedla mluvčí Chance Markéta Světlíková.