Češi za videa na internetu platit nechtějí

Nejčastějším důvodem, proč lidé nejsou ochotni platit za audiovizuální obsah, je nedostatek financí (27 %) nebo principiální nesouhlas s podobnými poplatky (22 %). Pro 38 procent respondentů, kteří jsou za určitých podmínek ochotni za videoobsah zaplatit, je nejdůležitějším faktorem cena a hned po ní i vysoká kvalita videa.
Nejvyhledávanějším typem videí na internetu je „netelevizní“ obsah, tedy videoklipy, reklamy, vtipná videa, videa ze života, trailery a podobně. Tento typ audiovizuálních obsahů sleduje polovina respondentů alespoň jednou týdně, čtvrtina respondentů dokonce denně. Druhá nejsledovanější jsou videa z televizních videoarchivů, které alespoň jednou týdně sleduje 34 procent lidí. Online živé vysílání pak sleduje minimálně jednou týdně 27 procent respondentů.
A jakým způsobem si lidé vybírají videa, která chtějí sledovat? Nejčastěji (v 26 % případů) vědí, co si chtějí pustit a cíleně taková videa vyhledávají, druhým nejoblíbenějším způsobem je pak doporučení přátel, kolegů nebo rodiny (14 %). 11 % konzumentů pak zvolilo za nejčastější způsob výběru videa hledání toho, co by je mohlo zaujmout, a to bez konkrétní předchozí představy.
Analýza dat se uskutečnila na základě odpovědí 1084 respondentů starších 15 let, kteří představují reprezentativní vzorek současné internetové populace.