Češi za videa na internetu platit nechtějí
Nejčastějším důvodem, proč lidé nejsou ochotni platit za audiovizuální obsah, je nedostatek financí (27 %) nebo principiální nesouhlas s podobnými poplatky (22 %). Pro 38 procent respondentů, kteří jsou za určitých podmínek ochotni za videoobsah zaplatit, je nejdůležitějším faktorem cena a hned po ní i vysoká kvalita videa.
Více než polovina českých uživatelů internetu není ochotná platit za online sledování nebo stahování audiovizuálního obsahu
Nejvyhledávanějším typem videí na internetu je „netelevizní“ obsah, tedy videoklipy, reklamy, vtipná videa, videa ze života, trailery a podobně. Tento typ audiovizuálních obsahů sleduje polovina respondentů alespoň jednou týdně, čtvrtina respondentů dokonce denně. Druhá nejsledovanější jsou videa z televizních videoarchivů, které alespoň jednou týdně sleduje 34 procent lidí. Online živé vysílání pak sleduje minimálně jednou týdně 27 procent respondentů.
A jakým způsobem si lidé vybírají videa, která chtějí sledovat? Nejčastěji (v 26 % případů) vědí, co si chtějí pustit a cíleně taková videa vyhledávají, druhým nejoblíbenějším způsobem je pak doporučení přátel, kolegů nebo rodiny (14 %). 11 % konzumentů pak zvolilo za nejčastější způsob výběru videa hledání toho, co by je mohlo zaujmout, a to bez konkrétní předchozí představy.
Více než polovina českých uživatelů internetu není ochotná platit za online sledování nebo stahování audiovizuálního obsahu
Analýza dat se uskutečnila na základě odpovědí 1084 respondentů starších 15 let, kteří představují reprezentativní vzorek současné internetové populace.