Když firma ví, co si lidé přejí

Podle Tima Cooka jeho podřízení v Applu nejlépe vědí, co si klienti přejí

Podle Tima Cooka jeho podřízení v Applu nejlépe vědí, co si klienti přejí Zdroj: Repro Strategie

Globální IT kolos Apple představil – jak je jeho zvykem – zkraje měsíce v Kalifornii novou řadu svých výrobků. Je ve znamení čísla sedm.

Věta, že nakousnuté jablko určuje trendy v oboru, je stejně klišé jako pravda. Jenže ne tak protentokrát. K mobilům č. 7 nemáte jak připojit sluchátka. Řešením je adaptér (jak nepraktické) nebo bezdrátové bílé pecky do uší (pro něž se ihned vžila nálepka „předurčeny ke ztracení“). Daleko více tak vyplouvá na povrch, že jakožto razič nových trendů je Apple zároveň hrobníkem zastaralých postupů.

3,5milimetrový konektor je léta držákem ve způsobu přenosu analogového signálu. Je to anarchie v digitálním světě, tvrdí firma. A bez ohledu na miliardy zákazníků se rozhodla pro revoluci. Pavučina spočívající v možnosti připojit se jakýmikoli sluchátky k jakémukoli zdroji hudby se trhá.

 „Lidé často nevědí, co chtějí, dokud jim to neukážete,“ říkal s oblibou Steve Jobs. Jeho nástupce Tim Cook (na snímku) převzal štafetu tvrzením, že jeho podřízení vědí nejlépe, co si klienti přejí.

Úpornost, s níž Apple na své inovaci lpí, kontrastuje s výsledky průzkumů, že se majitelé iPhonů až tolik nedožadují lepší kvality zvuku. Argument, že je třeba odstranit otvor pro „jacka“ kvůli jeho zastaralosti, tudíž padá.

Posluchači si přehrávají hudbu, která má společné jedno – dala se odněkud stáhnout, ideálně zdarma. Bezdrátová sluchátka, která získávají na americkém trhu převahu, mohou přehrávání ilegálně pořízených skladeb blokovat. Že by umetení cesty pro velká vydavatelství a poskytovatele hudby? Konspirační teorie, brání se „jablko“. Zákazníkům zbývá jediné – důvěřovat Applu. Jako už tolikrát v minulosti…