Lukáš Zicha: První strana letáků přitáhne pozornost

Čím dál víc čtenářů se ptá po konkrétních řešeních situací. Nadefinujme si proto jeden model. Jsme obchodní řetězec s potravinami a chceme neadresnou distribuci letáků. Jakou byste doporučil frekvenci zanášek a formát samotného letáku?
Optimální frekvence pro takový typ klientů je jednou týdně. Vhodný leták by mohl mít gramáž do 35 gramů s kvalitní grafikou. Leták musí poutat pozornost tak, aby nebyl přehlédnut mezi dalšími tiskovinami. Nesmí působit levně, na druhou stranu nesmí vyznívat vyloženě luxusním dojmem, tj. draze.
Čtěte také: Direct mailing v digitální době
Je podle vašich zkušeností vhodné měnit layout letáků v závislosti třeba na sezonní nabídce?
Základní layout by měl zůstat stejný, aby bylo ihned jasné, že jde o leták vašeho oblíbeného prodejce. Sezonní nabídku je nutné zapracovat do základního layoutu s nepřehlédnutelným designem. Vždy musí být na první pohled jasné, o co se jedná. Lze jen doporučit co nejméně textu a správně navádějící grafiku a precizní titulní stranu. Ta funguje stejně jako u jiných tiskovin. Musí být chytlavá, v některých případech i provokující, plná superlativů, energická. Jako nejvhodnější pro získání pozornosti je umístění jen dvou produktů na první stranu. Zcela jistě zaujmou tradiční hesla jako sleva, akce, totální výprodej, krach cen.
Je možné zajistit, aby v jedné rozesílce nebyly konkurenční letáky? A vyžadují takové řešení klienti?
Toto dokáže jen málo distribučních firem v České republice, a je dokonce dost možné, že společnost ROZLET servis je jediná. Tento požadavek přichází od klientů stále častěji. Zadavatelé neadresné distribuce tímto dobře reagují na situaci, kdy je ve schránce od jednoho distributora například třikrát hobby leták a potenciální klient porovnává. Naše firma garantuje roznos maximálně dvou druhů letáků při jedné vlně, a to s absencí konkurenčního letáku.