Pitevna Ivy Kolevové: Vo co ti de, Gorilo?

Vvyhranit se proti zažitým pořádkům a stylu může být efektivní. Anebo také ne.

Vvyhranit se proti zažitým pořádkům a stylu může být efektivní. Anebo také ne. Zdroj: Repro Strategie

Na trhu mobilního hlasu a dat s více než padesáti virtuálními operátory se jeví vstup nového hráče jako nuda. Anebo je Gorila Mobil nebezpečným zlostným alfa samcem svého revíru?

S podporou silného investičního partnera a velkými ambicemi zapadá Gorila Mobil do strategie, kterou u virtuálů razí její mateřská síť, tedy O2. Její dosavadní tři virtuálové se ale od nováčka radikálně liší. Gorila se v komunikaci ostře vymezuje proti tradičním zloperátorům a její hlavní představitel Mr. G si ve svých spotech nevybíravě střílí klidně i z O2. Na druhé straně jindy velebí O2 jako svého „velkého brášku“, což se neslučuje s čistě protioperátorovským postojem.

Nic pro jantary

Možná rozhodla právě odlišnost, a proto nyní Gorila doplňuje nabídku své matky a cílí na skupinu uživatelů, kterým nudnější, tradiční a seriózní komunikace v modrém tónu nic neříká. Není to však trochu moc? Všeobecné obchodní podmínky prezentuje Gorila jako „Nutný zlo“ a zákazníkům je přeříkává jejich jazykem: „Když blbě zadáš PUK, tak seš jantar a smlouva se ukončí dřív, než řekneš výpravčí.“ Ostrý slovník náctiletého hopera se rozlévá i do ostatních textů, které nepochybně osloví mladší online cílovku. Otázka je, jak mladou – co když až příliš?

Zakladatelé doufají, že Gorila by mohla být „takový Red Bull mobilního trhu“. Cesta vyhranění se proti zažitým pořádkům a stylu může jevit efektivní. Na druhé straně je taková ambice více než smělá – například z hlediska rozpočtu určitě nemůžeme čekat žádnou megalomanii (hlavní hrdina Mr. G zcela jistě nepůjde ve šlépějích redbullového Baumgartnera).
Ostře vyhraněná komunikace však může být i brzdou rozvoje. Co když se mladá cílovka, jež tento styl žere, vyčerpá? U komunikace tak nezbude než obrousit hrany, očesat ji a doufat, že i seriózněji orientovaní zákazníci najdou v nabízených službách zalíbení.

Dělej a lajkuj

Gorila ožila před více než dvěma měsíci a pro kampaň využívá bohatý mix formátů, kterým celkem pochopitelně dominuje online. Černobílá noir videa s provokativním obsahem mají díky dobře vystavěné kampani stovky tisíc zhlédnutí, nechybí ani výkonnostní kampaně v sítích Google i na sociálních médiích. První, co na facebookové stránce Gorily vidíte, je přidrzlá hláška „Lajkuj naši stránku a my tě za to budeme spamovat“. Alespoň někdo si to přizná.

U Instagramu se vsadilo na osvědčenou kartu: slečny a selfies. Extravagantně oblečené G-Girls zachycují, jak jim to sluší při rozdávání simek studentům.

Chlupatý, tedy vlastně spíše kreslený hrdina

Mr. G i další části kampaně vznikli celkem netradičně in-house i díky zkušenému týmu zakladatelů. Mezi ně patří investor Jiří Šimáně, spolumajitel Českých aerolinek, nebo Pavel Turek, který tvořil pro Red Bull. Je tedy jasné, že Gorila Mobil má zamířeno hodně vysoko. Jen aby ona ani její puberťácký Mr. G se superhrdinským pláštěm nezažili Ikarův pád.

Iva Kolevová, community manager agentury RevoltaIva Kolevová, community manager agentury Revolta | Repro StrategieIva Kolevová, community manager agentury Revolta