Prodejna, kde se dá v klidu podnikat a domluvit i rukama | E15.cz

Prodejna, kde se dá v klidu podnikat a domluvit i rukama

Dobrá lokalita. Obchod s mobilními telefony funguje
na Tottenham Court Road v centru Londýna od září loňského roku. Týdně jej navštíví zhruba dva tisíce lidí
Dobrá lokalita. Obchod s mobilními telefony funguje na Tottenham Court Road v centru Londýna od září loňského roku. Týdně jej navštíví zhruba dva tisíce lidí
• 
ZDROJ: Petr Dasek

Petr Dašek

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Obchod s mobilními telefony na rušné Tottenham Court Road v centru Londýna se na první pohled ničím neliší od desítek dalších. Nesháníte-li nový mobil či tablet, klidně jej bez povšimnutí minete. Přesto je tato prodejna v modrobílých barvách operátora O2 ve dvou ohledech výjimečná.

První unikátnost se skrývá v jejím suterénu. Takzvaný O2 Workshop zde nabízí zázemí pro místní podnikatele, malé a začínající firmy. „K dispozici je Wi-Fi, deset pracovních stolů s připojením na síť a tiskárnu, čtyři malé jednací místnosti s LCD obrazovkami, zasedací místnost a konferenční místnost až pro třicet lidí,“ popisuje hlavní vybavení Workshopu manažer prodejny Andrew Levey a dodává, že vše je pro zájemce na dvě hodiny zdarma včetně občerstvení.

Místo tak mohou využít jako dočasnou kancelář všichni, kteří nemají vhodné prostory či si nemohou dovolit jejich drahý pronájem. Místnosti jsou určeny rovněž pro pořádání vzdělávacích seminářů ve spolupráci s organizacemi, jako jsou Start-Up Britain či Enterprise Nation.

Obchod otevřený vloni v září patří společnosti Telenomics, která ve Velké Británii provozuje celkem osm franšízových prodejen operátora O2, jenž je součástí skupiny Telefónica. Ale pouze tato největší a nejmodernější je kromě podpory podnikání jedinečná ještě v jedné věci, a to svým přístupem k zákazníkům se senzorickým hendikepem. „V ordinaci jsem se často setkával s tím, že si pacienti s vadou zraku stěžovali, jak je pro ně obtížné používání telefonu nebo internetu. Proto jsem se rozhodl nabídnout lidem s postižením zraku možnost, jak začít používat telekomunikační technologie bez obav,“ vzpomíná na jeden z důvodů, proč se pustil do podnikání, vystudovaný oční lékař a spoluzakladatel společnosti Telenomics Asad Hamir.

V celém Spojeném království jsou tři miliony zrakově postižených lidí a devět milionů se sluchovým hendikepem. Padesát procent postižených je přitom v UK nezaměstnaných. „Uvědomili jsme si, že propojení služeb pro podnikatele a pro lidi s postižením je logické – jejich hendikep by jim přece neměl bránit v tom, aby podnikali. To, aby služby společnosti byly dostupné pro každého zákazníka, je navíc součástí celosvětové strategie Telefóniky,“ vysvětluje Asad Hamir s tím, že k této politice patří i zavádění takzvaných O2 Guru, kteří radí zákazníkům s jejich problémy a otázkami týkajících se mobilních zařízení. Jednou z nich je i hluchá Abigail, která dokáže obsloužit stejně postižené zákazníky a s pomocí osobního tlumočníka také slyšící.

I ostatní zaměstnanci prodejny byli proškoleni v problematice ztráty zraku a sluchu a jsou schopni zákazníkům se smyslovými problémy doporučit specifické prvky a funkce na smartphonech či aplikace, které jim mohou pomoci zlepšit život. Patří k nim i Ryan, který ovládá znakovou řeč na jedné z nejvyšších úrovní a za týden obslouží zhruba pět zákazníků s poruchou sluchu.

Službu O2 Guru zavede Telefónica ve svých prodejnách od začátku dubna také v ČR. Rolí těchto zaměstnanců nebude prodávat, ale pomáhat zákazníkům, i těm s hendikepem, s objasněním všech témat, jež souvisí s tarify, telefony nebo internetem. Firma rovněž nabízí speciální produkty a služby pro zákazníky se specifickými potřebami včetně bezplatné služby Hovor pro neslyšící. O vstřícný přístup ke znevýhodněným občanům se snaží i ostatní operátoři. „Dovolují-li to místní podmínky, přístupy ve většině prodejen jsou bezbariérové. Zrakově a sluchově postiženým se rovněž věnujeme individuálně, s dostatečným časovým prostorem,“ říká tisková mluvčí společnosti T-Mobile Martina Kemrová. „Minimálně polovina našich prodejen má bezbariérový přístup. Zrakově postiženým zákazníkům rádi pomůžeme na telefonické lince a zboží zašleme poštou. Zákazníkům s hendikepem nabízíme také extra zvýhodněný tarif,“ dodává mluvčí Vodafonu Alžběta Houzarová.

Autor: Petr Dašek

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.