Šéf berlínského letiště končí. Dozorčí rada mu prý nevěří
Mehdorn převzal vedení letiště v roce 2013 a jeho současná smlouva měla vypršet v roce 2016. Manažer oznámil, že nejpozději 30. června příštího roku sám opustí funkci. Mehdorn, že odchází kvůli tomu, že cítí v dozorčí radě malou podporu.
V německých médiích v posledních týdnech zaznívaly spekulace o tom, že dozorčí rada, kterou tvoří zástupci Berlína, Braniborska a spolkové vlády, po vypršení současného kontraktu novou smlouvu Mehdornovi nenabídne, protože není spokojena s jeho prací.
Minulý týden přitom dozorčí rada schválila Mehdornův návrh, podle kterého by letiště mělo být uvedeno do provozu ve druhé polovině roku 2017. Podle harmonogramu by plánovací práce spojené s dokončením letiště měly být hotovy do poloviny příštího roku. Stavebně hotové by letiště mělo být ve druhém čtvrtletí roku 2016.
Bude stačit?
Letiště Willyho Brandta se má stát třetím největším německým vzdušným přístavem po Frankfurtu nad Mohanem a Mnichovu. Ročně by mělo odbavit 27 milionů cestujících. Mehdorn ale nedávno doporučil, aby ještě před otevřením bylo letiště rozšířeno o další terminál, protože jeho kapacita by už při otevření nemusela stačit poptávce. Berlínská letiště Tegel a Schönefeld, která by mělo Letiště Willyho Brandta nahradit, už nyní ročně odbavují 26 milionů pasažérů.
Stavbu nového vzdušného přístavu na jihovýchodě německé metropole už dlouho provázejí komplikace. Původně měl být otevřen na podzim 2011, pak ale byl termín čtyřikrát odložen. Rostou také náklady stavby. Zatímco původní rozpočet počítal s 2,5 miliardami eur (69 miliard korun), ke konci letošního roku už výdaje vzrostou na 5,7 miliardy eur (157 miliard korun).