V zrcadle: Kateřina Štěrbová, NN

Kateřina Štěrbová, členka představenstva NN  zodpovědná za marketing a produktový vývoj

Kateřina Štěrbová, členka představenstva NN zodpovědná za marketing a produktový vývoj Zdroj: Repro Strategie

Kateřina Štěrbová, členka představenstva zodpovědná za marketing a produktový vývoj NN, čerpá denní příděl informací mimo jiné z Fleet Sheet, denního bulletinu psaného v angličtině, který pro cizince žijící v Česku už dvacet let vydává Američan Eric Best.

„Je to kvalitní shrnutí toho nejdůležitějšího z českého byznysu a politiky; tím začínám hned ráno. V práci pak zkouknu denní monitoring tisku, abych měla přehled o tom, jak se naše společnost a konkurence profilují v médiích. Sleduji pochopitelně i monitoring konkurenčních aktivit. Přes oběd si ráda přečtu Hospodářské noviny, samozřejmě tištěné. Je-li čas, podívám se i na zpravodajství na intranetu, ale ten spíš využívám pro cílené vyhledávání konkrétních informací. Televizi zapínám opravdu výjimečně,“ říká Štěrbová.

Jaká reklama vám v poslední době nejvíc vadí, jaká je naopak oblíbená?

Musím se přiznat, že reklamy, které běží v české televizi, mi připadají tak nějak podobné, skoro zaměnitelné. Často sázejí na lidový humor a naše specificky české reálie, trochu v nich postrádám nápad a „světovost“. Jako ředitelka marketingu mám v NN na starost i přípravu reklam, takže z diskuzních skupin vím, že Češi nicméně tuto „lokálnost“ a vtípky preferují před něčím, co vybočuje.

Na druhou stranu mě potěšilo, že když jsme loni odvysílali mezinárodní rebrandingovou kampaň s Ewanem McGregorem, která „jiná“ byla, setkala se nakonec i u Čechů s velice pozitivními ohlasy. A to spousta lidí ani nevěděla, kdo McGregor je! Takže tak trochu doufám, že i tady v Česku se jednou budou dělat nápadité, neotřelé reklamy, které budou mít světový šmrnc jako třeba spoty od Nike nebo Apple. Jinak co mi v českých reklamách opravdu vadí, je infantilnost a na můj vkus příliš časté použití „žvatlajících“ postaviček.

Jaké jsou vaše nejoblíbenější značky?

Vyhledávám originální design a vysokou kvalitu, takže třeba v módě mám slabost pro tvorbu Kláry Nademlýnské, líbí se mi boty od Jimmyho Choo a značka Gucci mě tak baví, že jsem po ní pojmenovala i jednoho ze svých pejsků! Co se technologií týče, jednoznačně u mě vítězí Apple; je perfektní ve všech ohledech – od designu přes funkčnost až po zákaznickou zkušenost.

Sukně od GuccihoSukně od Gucciho | archivKateřina Štěrbová má slabost pro značku Gucci.

Mám spoustu oblíbených značek a nemusí to být nutně luxus, co mě na nich oslovuje. Například s dcerou Lilly si v poslední době užíváme kosmetickou značku Lush, která své ručně vyráběné přípravky netestuje na zvířatech a obecně klade důraz na etický přístup v podnikání.

Co pro vás osobně znamená obor, ve kterém působíte?

Jak v pojišťovnictví, tak v oblasti penzí se snažíme lidem pomáhat zajistit jejich finanční budoucnost. Životní pojištění a spoření na důchod jsou užitečné finanční produkty, které – pokud je má klient správně nastavené – skutečně mohou pomoct v nenadálých životních situacích a ve stáří, kdy člověk přestává být výdělečně činným. Ve světě je pojištění i důchodové spoření pro většinu lidí naprosto standardní součástí jejich života. Bohužel v Česku si stále lidé spíš pojistí auto než svůj vlastní život. Takže největší úkol spatřuji právě v osvětě a změně přístupu české populace.

Co vás v oboru aktuálně nejvíce štve?

„Štve“ je silné slovo, ale obrovskou výzvou je poměrně nízká finanční gramotnost Čechů. Lidé se bohužel nezajímají dostatečně o finanční produkty, které si sjednávají, čehož pak mohou zneužít nekorektní finanční zprostředkovatelé ve svůj prospěch a na úkor klientů. Roztáčí se tím tak začarovaný kruh, kdy zkušenosti s nekalými praktikami, které jsou pak hojně medializované, poškozují celý trh a ještě více prohlubují nedůvěru veřejnosti k pojišťovnictví.

Další věc, která se podle mě musí změnit, je přístup ke spoření na stáří. Budou-li se lidé spoléhat na to, že se o ně v důchodu postará stát, budou nejen rozčarovaní, ale koledují si o to, že se dostanou do vážných existenčních problémů.

Kde byste si přála být ve své kariéře za deset let?

Pro mě je víc než pomyslný kariérní postup důležitější seberealizace a smysluplné investování energie. Finančnictví mám ráda, ale stejně tak si pro sebe dovedu představit i další oblasti uplatnění. Nevím konkrétně, co budu dělat za deset let, ale rozhodně se nechystám zvolnit tempo nebo nedej bože odejít do předčasného důchodu! Na to jsem příliš dynamická a navíc mě práce opravdu baví.