Výrobci cideru založili profesní unii

„Některé podniky nabízí i točený cider a na zimních trzích nahrazuje někdy horký cider se skořicí tradiční svařené víno,“ uvedl Holub. Spolu s ciderem zahraničních značek tím podle něj roste nenápadná konkurence tradičnímu pivu a vínu.
Zakladateli unie, která chce cider v Česku propagovat a hájit zájmy jejích členů, jsou jablářství F.H.Prager, vinařství Winepunk a společnost Cidrerie. Inspirací pro její vznik zakladatelům byla asociace britských výrobců cideru. I díky jejímu působení je dnes prý 45 procent britské produkce jablek použito k výrobě cideru.
Cider je populární především v západní Evropě - v Británii, Irsku, Švédsku, Francii nebo Španělsku. Například v Anglii vzrostl prodej tohoto nápoje za posledních deset let o polovinu, zatímco konzumace piva ve stejném období o pětinu klesla. Podle informace z roku 2011 se například v Británii vyprodukuje 600 milionů litrů. V Česku je rostoucí zájem o cider především v kosmopolitní Praze a mezi ženami, které ovocný nápoj v řadě případů upřednostňují před pivem.
Recepty na výrobu ciderů se liší podle krajů i rodinných tradic. Velkou roli hraje to, jaká jablka a jaké technologie se použijí. Některé cidery jsou čiré, jiné perlivé, jiné tiché; některé mají hodně zbytkového cukru a málo alkoholu, jiné naopak, uvedl Holub. Některé cidery podle něj mají zhruba jen jedno procento alkoholu, existují však výrazně silnější nápoje s obsahem alkoholu až 8,5 procenta.
Roční produkce cideru v Česku je aktuálně odhadována asi na 100 tisíc litrů. Ve srovnání s výrobou piva je však zanedbatelná. I přes pokles způsobený ekonomickou krizí uvaří tuzemské pivovary kolem 18 milionů hektolitrů pěnivého moku ročně.