Nejvýraznější propad zasáhl Portugalsko, kde se počet registrací za únor meziročně snížil o 48,4 procenta na 6932 vozů. Podobně v Řecku propad činil 45,2 procenta na 3827 vozů. Propad o více než 20 procent zaznamenaly i Slovinsko a Francie, propad skoro o 19 procent má Itálie. Situace se ale stabilizovala ve Španělsku, kde byl pokles mnohem slabší.
Registrace nových aut v EU |
Mnohem lépe si vedl automobilový trh v Estonsku, kde počet registrací vzrostl o 29,7 procenta na 1128. Ve srovnání s vyspělejší Evropou se tam ale pořád prodává aut mnohem méně. Druhé nejlepší Rumunsko zvýšilo za únor počet registrací meziročně o 27,4 procenta na 4126 vozů.
Proti trendu poklesu šlo několik zemí, včetně České republiky. Tam se v únoru registrovalo 13 544 nových aut, což byl meziroční nárůst o 5,4 procenta. Za první dva měsíce roku počet registrací činil 26 465 vozů, což je nárůst o 7,9 procenta.
Nejhůř si vedl Renault, získávají naopak Jihokorejci
Své pozice na automobilovém trhu ztrácely hlavně zavedené evropské značky, jako jsou Renault a Opel. Tržní podíl, o který přišly, většinou posbírali jihokorejští rivalové. Například Hyundai zvýšil podíl na trhu EU na 3,4 procenta, zatímco loni v únoru měl 2,9 procenta. Automobilka prodala 29 973 vozů, což byl meziroční nárůst o 5,8 procenta. Lépe si vedla Kia, kde se počet registrací zvýšil o 30,8 procenta na 22 134 vozů.
Relativně dobře ze srovnání vyšla skupina Volkswagen, kde počet registrací klesl o 2,6 procenta na 211 018 vozů. Nejhůř si v rámci skupiny vedl Seat, relativně nejlépe Škoda. Počet registrací příliš nezvýšila, ale tržní podíl se jí zvedl ze 3,6 na rovná čtyři procenta.
Počet registrací u Renaultu klesl o 24 procent na 84 620 vozů. O více než 16 procent klesl počet registrací skupinám PSA a Fiat, u skupiny General Motors pokles činil 13,8 procenta. V této skupině je výjimkou Chevrolet, kde se naopak prodej výrazně zvýšil. Registrace vozů Ford se snížila o 7,9 procenta.