Čínský bateriový král CATL pohání vozy Škody i Tesly. Má však problém: soustředil příliš moci

Výroba bateriových článků v čísnkém gigantu CATL

Výroba bateriových článků v čísnkém gigantu CATL Zdroj: Profimedia

Výroba bateriových článků v čísnkém gigantu CATL
Výroba bateriových článků v čísnkém gigantu CATL
Výroba bateriových článků v čísnkém gigantu CATL
Výroba bateriových článků v čísnkém gigantu CATL
Výroba bateriových článků v čísnkém gigantu CATL
15
Fotogalerie

Diktuje Tesle i mocnému koncernu Volkswagen. Také na jeho bateriových článcích závisí mimo jiné výroba enyaqů, nejdražších škodovek. Čínský obr Contemporary Amperex Technology Limited (CATL) v uplynulé dekádě postupně ovládl světový trh s bateriemi do elektromobilů. Zkoncentroval však až příliš moci. Uvědomují si to jak západní automobilky, tak čínský režim. Obě strany mohou s dosavadní dominancí jedné z největších čínských firem zatřást. Z investic Západu do zajištění soběstačnosti může výrazně těžit i Česko.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!