„Trh čerstvých mléčných výrobků se již po několik let nachází v obtížné situaci, kdy nedochází ke zvyšování spotřeby. Negativní trend objemu prodaných čerstvých mléčných výrobků pokračoval i v roce 2014, kdy trh zaznamenal po předloňském propadu o 3,3 procenta další pokles o dvě procenta,“ uvedl předseda představenstva Danone ČR Koen Burghouts k výsledkům.
Firma vyrábějící známé značky jako Activia, Actimel, Kostíci a Danone se dále potýkala s růstem cen surovin a náklady na restrukturalizaci společnosti v souvislosti se začleněním do nového organizačního celku.
Už v roce 2013 totiž bylo vedení české pobočky společnosti přesunuto do Maďarska, neboť Danone sjednotilo vedení pro čtyři kromě České republiky a Maďarska také pro Slovensko a Chorvatsko. V důsledku těchto výrazných organizačních změn bylo zrušeno třiadvacet vedoucích pracovních pozic.
výsledky Danone ČR |
Další významnou změnou byl prodej mlékárny v Benešově společnosti Schreiber Food, která ale i nadále pro Danone vyrábí jeho značky. V důsledku prodeje klesl počet zaměstnanců české pobočky Danone z téměř tří set v roce 2013 na 123 v loňském roce. Mlékárna v Benešově byla prvním výrobcem pro Danone, se kterým po svém vstupu na český trh v roce 1990 začal koncern spolupracovat a posléze ji i koupil.
V letošním roce se situace pro výrobce mléčných výrobků k lepšímu nemění. V důsledku zákazu dovozu do Ruska a loňské nadvýrobě se v posledních dvou měsících začaly hromadit zásoby mléčných výrobků v zemích Evropské unie. Výsledkem je prudké snížení nákupních i prodejních cen mléčných výrobků a ztráty.
„Celkově zůstává prodej potravin velkou výzvou. Roli hraje pokračující koncentrace obchodních řetězců a jejich rostoucí požadavky. Významnou roli hraje i zostřující se konkurenční boj o spotřebitele, jehož ochota nakupovat v současném ekonomickém kontextu klesá,“ uzavřel Burghouts.