Štítkárna Tsuchiya otevřela novou halu za půl miliardy

štítky firmy Tsuchiya, ilustrační foto

štítky firmy Tsuchiya, ilustrační foto Zdroj: ctk

Číselník tachometru je při jízdě zřejmě nejsledovanější částí vozidla. Málokterý řidič přitom tuší, že jde rovněž o předmět zajímavého byznysu, ve kterém jsou Češi v Evropě na špici. Od roku 2006 ovšem pod taktovkou Japonců.Tehdy společnost Tsuchiya sídlící ve městě Nagoya koupila od českých majitelů českobudějovickou firmu BBH Štítkárna, aby o tomto víkendu svůj vstup završila otevřením nového výrobního závodu za zhruba půl miliardy korun.

„Rádi bychom se díky tomu dostali během tří let z obratu 85 milionů na 130 milionů korun,“ řekl deníku E15 ředitel společnosti Vlastimil Bízek. Firma také počítá s tím, že rozšíří počet směn a nabere desítky nových zaměstnanců. Dnes v Budějovicích vyrábí nejrůznější druhy štítků 130 lidí, zhruba polovina obratu přitom připadá na automobilový průmysl.

Japonského vlastnictví chce firma využít k získání nových zákazníků z řad japonských firem. „V Evropě jsou stovky japonských firem. A každá japonská firma je ráda, když jim dodává rovněž japonská firma, byť sídlí v Čechách. Takže tam spatřuji velkou šanci,“ uvedl Bízek.

Společnost na výrobu štítků založil v jihočeské metropoli v roce 1847 Johann Stegmann, firma dodnes schraňuje dokumenty po jeho rodině. Místo mosazi dnes ale jako podklad používá především plast, papír či hliník. „Právě jsme dokončili vývoj číselníku pro Volkswagen Scirocco,“ doplňuje ředitel. K nejzajímavějším zakázkám ale řadí ciferníky pro Lamborghini s rychlostí 360 kilometrů v hodině.

Štítky odebírá například Škoda Auto, Schneider Electric, Siemens, Robert Bosch, Continental Automotive, Toyota nebo Suzuki.