Úsek Wiskitki–Brwinów však provázela smůla nadále. DSS zbankrotovala a už to vypadalo, že do fotbalového mistrovství Evropy dálnice nebude. V březnu však firma Bögl a Krýsl převzala kontrakt DSS a souboj s časem vyhrála.
Tento příběh se opakuje na dálnici A1, kde 15,2kilometrový úsek mezi městy Toruň a Lodž staví konsorcium tvořené polskou firmou Poldim, společností Bögl a Krýsl a její polskou dcerou. Podle smlouvy z loňského června měl být úsek hotov v dubnu. Nestalo se tak dosud. V červnu oznámila Poldim bankrot a soud rozhodl o zrušení firmy. Ve čtvrtek informovala polská dcera Bögl a Krýsl, že od Poldimi přebírá veškeré práce na dosud společně budovaných úsecích.
A zároveň se opakuje anabáze z nejjižnějšího úseku A1. Tehdy polské Generální ředitelství silnic a dálnic odstoupilo od smlouvy s Alpine Bau, která kontrovala, že sama z kontraktu vycouvala již dříve. Následně ředitelství vypsalo nový tendr, ale zakázku získala nejlepší nabídka, tedy opět Alpine Bau.
Čínský stavební drak Covec zabředl do polských písků
Tentokrát jde o 35kilometrový úsek dálnice A4 Tarnów–Dębica, který staví konsorcium tvořené irskou firmou SIAC Construction, polskou PBG, její dcerou Aprivia a další polskou firmou Hydrobudowa Polska. Práce mají být hotovy v srpnu.
Zadavatel viní firmy ze zanedbání povinností. Měly přestat plnit podmínky smlouvy a „protiprávně“ navýšit náklady o 200 milionů zlotých (asi 1,22 miliardy korun). Konsorcium na druhé straně odstoupilo od smlouvy kvůli nesplnění povinností na straně zadavatele. Přesto chce konsorcium stavět zase.
Autor je spolupracovníkem redakce