Operační středisko k Blance asi bude, ale ve skromnější podobě

Pražský tunel Blanka

Pražský tunel Blanka Zdroj: CTK

Praha má i nadále zájem postavit operační středisko Malovanka, které má monitorovat provoz na celém území hlavního města. Projekt by měl ale fungovat v mnohem ořezanější podobě, než metropole původně zamýšlela. Teď se bude podle náměstka primátorky a radního pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD) řešit, zda se do menšího střediska „vše vejde“.

Co přesně potřebují do střediska umístit, musí říci například odborníci z pražského dopravního podniku, Technické správy komunikací a zástupci hasičů či záchranné služby. Podle Dolínka mají na „objednávku“ deset dní. Z původních 10 pater se projekt scvrknul na patra čtyři. V nich by měla být umístěná datová úložiště, monitoring kamerového systému a další operační střediska.

Původní náklady na stavbu Malovanky se včetně technologií pohybují nad hranicí miliardy korun. Středisko má stát nad ústím Strahovského tunelu, kde se napojuje severozápadní část městského okruhu, jehož součástí je tunel Blanka.

Přesouvat do Malovanky by se měl například dopravní dispečink, který je v současnosti sídlí v ulici Na Bojišti a na Strahově, dispečerská pracoviště policie, strážníků, hasičů a záchranné služby, ale i záložní datové úložiště pražského magistrátu či sídlo Technické správy komunikací.

Nedotažené soutěže

Praha na stavbu a technologie vypsala dvě soutěže už v roce 2012, tendry ale nedotáhla do konce. Politici na nákladnou stavbu nedokázali najít v rozpočtu peníze. Město tak narychlo muselo vyřešit, odkud bude řídit tunelový komplex Blanka, který se má po odkladech otevřít na jaře. Magistrát kvůli tomu nakonec nechal dovybavit stávající dispečinky.

Podle provizorního plánu bude Blanka řízena z nynějších dopravních středisek na Bojišti a Strahově, které dohlíží na provoz pražských silnic, městské hromadné dopravy i tunelů.