Starostové si stěžují, na připomínky k metropolitnímu plánu bylo málo času
Aktuálně se zpracovává zadání nového územního plánu, kde se zatím spíše řeší obecné vztahy. Přesto jej radnice považují za důležitou fázi. „Plán není možné spláchnout do třiceti dnů jako vyhlášku o psích exkrementech,“ ohradil se již dříve Oldřich Lomecký (TOP 09), starosta Prahy 1.
Městským částem se nelíbí i to, že všechny důležité dokumenty územního plánu - strategický plán, zásady územního rozvoje, zadání Metropolitního plánu a vlastní plán – se budou dělat zároveň. „Při tvorbě územního plánu se má vycházet ze strategického plánu. Ten se ale bude předělávat. Podobně je to se zásadami územního rozvoje,“ kritizuje postup Václav Vondrášek, zástupce starosty Prahy 2.
Radnice mají konkrétní problémy
Městské části i při přípravě zadání zdůrazňují konkrétní problémy, které je sužují. Praha 9 například požaduje řešení povrchové dopravy, která se zhorší v důsledku dokončení tunelu Blanka. Praha 8 zase požaduje řešení dopadů rozvoje letiště Ruzyně. „S městskou částí Praha 8 o tom dosud nikdo nejednal,“ sdělila mluvčí Prahy 8 Helena Šmídová. Praha 6 vyslovila striktní podmínku, a to vymístění linky kalového hospodářství z komplexu Ústřední čistírny odpadních vod. Stejný požadavek vyslovila i Praha 7.
Zásadním požadavkem většiny městských částí je i to, aby nevznikaly nové rozvojové lokality. Tlačí i na to, a bylo přikročeno ke tvorbě jakýchsi subcenter ve snaze podpořit a oživit občanský život i mimo tradiční centra metropole. Nový územní plán má být jednodušší a stanovit pouze maximální zátěž území. Od toho si magistrát slibuje mimo jiné snížení rizika korupce. Současný územní plán platí od 1. ledna 2000.
Radní Hudeček: Konec bémovsko-janouškovské stavební průchodnosti se investorům nemusí líbit