Začíná oprava střechy pražského hlavního nádraží. A s ní výluky

Ocelová střecha pražského hlavního nádraží

Ocelová střecha pražského hlavního nádraží Zdroj: Aktron, Wikimedia Commons (CC BY 3.0)

Ocelová střecha pražského hlavního nádraží
Ocelová střecha pražského hlavního nádraží
Ocelová střecha pražského hlavního nádraží před rekonstrukcí
Ocelová střecha pražského hlavního nádraží před rekonstrukcí, railjet, ÖBB
Ocelová střecha pražského hlavního nádraží před rekonstrukcí
7
Fotogalerie
Pražské hlavní nádraží se konečně po letech příprav dočká opravy historické ocelové střechy nad prvními čtyřmi nástupišti. Práce začnou v únoru, hotovo by mělo být na jaře roku 2017. Dělníci budou zastřešení obnovovat postupně, cestujícím se přitom nevyhnou výluky a dopravní komplikace.

Správa železniční dopravní cesty v návaznosti na začátek prací připravila s platností od 2. února mimořádnou změnu jízdního řádu. Souvisí to s tím, že na nádraží bude vždy vyloučeno z provozu jedno z ostrovních nástupišť. Například linka S7 Beroun – Praha – Úvaly bude roztržena na dvě větve, vlaky z Berouna budou končit a začínat na hlavním nádraží, úvalské spoje budou ale jezdit na Masarykovo nádraží. Rychlíky z Děčína budou jezdit na Masarykovo nádraží a minou stanici v Holešovicích.

Na Holešovické nádraží budou naopak jezdit rychlíky z Českých Budějovic, které dnes končí na hlavním nádraží. Zde by ale čekající soupravy překážely, proto je železničáři pošlou o stanici dále. Flamendři jistě neocení, že popůlnoční vlak směrem na Kolín bude až do Českého Brodu nahrazen autobusem. U vlaků dojde i k drobným časovým posunům, což se týká například Leo Expressu nebo spojů mezi Kralupy a Masarykovým nádražím.

Změn je ale více. „Doporučujeme cestujícím, aby se před cestou přesvědčili o aktuálním stavu svého vlakového spojení. Veškeré změny jsou zveřejněny na internetových stránkách SŽDC nebo Českých drah a dále v příslušných železničních stanicích,“ uvedl mluvčí správy železnic Pavel Tesař.

Obnova zastřešení bude obnášet například novou ochranu proti korozi, výměnu zrezlých částí, nové zasklení, místo nebezpečného drátoskla bude instalováno tvrzené bezpečnostní sklo. Vyměněny budou i přístupové mostíky na střeše nebo části kovového pláště. Nedílnou součástí bude i úprava osvětlení a dalších rozvodů a zařízení zavěšených na konstrukci.

Rekonstrukci památky z dob monarchie provedou firmy Metrostav a Prominecon CZ, které v tendru správy železnic zvítězily s cenou 470 milionů korun.