Trh se slevovými portály je nasycen, šanci mají jen ty specializované

Slevy

Slevy

V Česku se už téměř zastavil vznik nových portálů zaměřených na hromadné slevy, které jsou od loňského jara hitem tuzemského internetu. Uvedl to Michal Hardyn z porovnávače slevových serverů SlevyDnes.cz. Slevových portálů v Česku funguje více než 200 a nové projekty si už jen obtížně hledají své místo na trhu. Uspět mají podle Hardyna šanci už jen ty, které se na něco specializují. Do slevových systémů se v Česku zapojilo několik stovek tisíc uživatelů internetu.

„Loni na podzim a v zimě vznikaly měsíčně desítky nových slevových serverů. V současnosti se tento počet snížil tak, že měsíčně vznikne pouze několik málo nových,“ uvedl Hardyn, podle kterého nově vzniklé servery už nejsou pouhou kopií nejúspěšnějšího světového slevového serveru Groupon.

„Aby měly nové servery šanci na úspěch, tak musí přinést něco nového a netradičního. Z poslední doby tak mohu uvést slevové projekty, které jsou zaměřeny například jenom na víno, nebo třeba jen na vouchery do restaurací,“ podotkl.

V červnu tuzemské slevové portály podle Hardyna vykázaly ve srovnání s předchozími měsíci zvýšení návštěvnosti. „Ačkoliv obecně se dá říci, že šílenství kolem slevových portálů pomalu opadá, tak v červnu dosáhla návštěvnost těchto webů oproti měsícům předchozím nárůst. Hlavní zásluhu na tom mají především dovolené a extrémní nárůst dovolenkových nabídek, které jsou klienty velmi žádané,“ uvedl.

Začínají se objevovat první bankroty

První servery už ale kvůli tvrdému konkurenčnímu boji ukončily v Česku provoz. Slevy po ročním fungování přestal v květnu nabízet například portál Cupolis.com, který se přeměnil na tzv. slevový agregátor, který informuje uživatele o nabídce slevových portálů. Podobnou proměnou prošel portál BigSale.cz. Konkurenční slevový server Cenodrom.cz zatím ukončil provoz zcela.

Češi loni prostřednictvím slevových portálů nakoupili zboží a služby za několik stovek milionů korun a letos budou jejich útraty zřejmě ještě vyšší. Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb aktivují poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí. Češi prostřednictvím slevových portálů nakupují zejména jídlo, kosmetické a relaxační služby. Slevové servery letos začaly v Česku nabízet také zlevněné dovolené v zahraničí, luxusní zboží nebo erotické pomůcky a služby.