Twitter chce tímto krokem posílit svůj podíl ve střední a východní Evropě a zároveň využít potenciál letních olympijských her v Londýně. Téměř všechny weby zaměřené na současnou sportovní událost totiž odkazují na Twitter, Facebook a další sociální sítě.
Na překládání jednotlivých slov a frází se v rámci překladatelského centra, které funguje jako komunita dobrovolníků, podílí více než 3500 nadšených uživatelů z celého světa.
Jak se Seznam, Twitter či Facebook přesouvají na mobily
Pavel Prouza: Sociální sítě nejsou o slepých číslech, ale o efektu
Zatímco ve světovém měřítku je Twitter hned po Facebooku spolu s čínskou sítí Qzone druhým nejužívanějším sociálním webem, v České republice mu patří až třetí příčka po Googlu+.
Podle serveru Klábosení.cz má na Twitteru účet téměř 107 tisíc Čechů, Google+ podle statistiky webu Plusdemographics hlásí lehce přes 309 tisíc českých uživatelů. Vedoucí Facebook, který spustil českou verzi v roce 2008, má v tuzemsku 3,5 milionu uživatelů.
Twitter, který začal fungovat v roce 2006, je založený na psaní a čtení příspěvků o délce 140 znaků známých jako tweety. Výraz tweet zůstal v české verzi nepřeložen stejně jako slovo retweet, které označuje přeposlání zprávy dalším lidem.