„Haló, tady prezident!“ Schwarzenberg obvolá voliče, Zeman sází na média | E15.cz

„Haló, tady prezident!“ Schwarzenberg obvolá voliče, Zeman sází na média

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Štáb prezidentského kandidáta Karla Schwarzenberga do kampaně nově zapojil i telefonické centrum. Dobrovolníci z něj volají lidem a vysvětlují, proč by měli v druhém kole podpořit právě šéfa TOP 09. Zeman se chce podle mluvčí Zemanova štábu Jana Burianová zaměřit na internetové diskuse a co možná nejvíc chce mluvit s médii. Chce také dohnat Schwarzenberga, protože se zdá, že ten na sociálních sítích zatím boduje víc.

Tým Schwarzenberga pro následující dny plánuje i intenzivnější kontaktní kampaň - návštěvy a debaty v hospodách ve městech po celém Česku, kam přijedou podpořit šéfa TOP 09 umělci a další příznivci, například Dan Bárta, Jitka Schneiderová či Jan Hřebejk.

I Zeman se chce potkávat s lidmi, nepůjde ale podle jeho týmu o kontaktní kampaň, ale o neformální setkávání. „Miloš Zeman se bude neformálně potkávat s občany v rámci svého normálního programu, ať už na Vysočině, v Praze i jinde,“ řekla Burianová. „Neplánujeme velké koncerty ani kontaktní kampaň,“ dodala Burianová. Oproti tomu Schwarzenbergův tým chystá v neděli klubovou noc s koncerty po celé ČR, ministr ji chce strávit v Olomouci či Prostějově. Mobilizace Moravy je jedním ze Schwarzenbergových cílů, je tam jeho pozice totiž slabší.

Zeman se ve finále kampaně chystá hlavně mobilizovat levicově orientované voliče, nerozhodnuté lidi a ty, kteří nepřišli k prvnímu kolu voleb. Upozorňuje i třeba na to, že Schwarzenberg je zodpovědný za současnou vládu. Dnes se například objevily v některých novinách inzeráty „Stop této vládě. Volte Zemana!“. Schwarzenberg usiluje o hlasy neúspěšného kandidáta Jiřího Dienstbiera (ČSSD) či Zuzany Roithové (KU-ČSL), mladých lidí a nerozhodnutých voličů.

Zeman spoléhá hlavně na televizní a rozhlasové diskuse. „Právě touto cestou může efektivně oslovit co nejširší spektrum voličů a prezentovat svoje názory na řešení aktuálních problémů ČR, svůj prezidentský program a vizi,“ podotkla Burianová.

Novinkou kampaně Schwarzenberga je telefonické centrum. Je v něm dvacítka dobrovolníků, kteří obvolávají své známé, známé známých a lidi, na něž štáb získal čísla během volební kampaně. Telefonovat bude i několik známých lidí, jednalo se například o hudebníkovi Davidu Kollerovi. „Nejedná se o profesionální call centrum, většinou to jsou studenti. Ale protože nechceme, aby utráceli svoje peníze, otevřeli jsme zvláštní prostor,“ řekl mluvčí kampaně Schwarzenberga Marek Pražák.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video