Internetové bankovnictví využívají tři čtvrtiny Čechů

internetové bankovnictví

internetové bankovnictví Zdroj: profimedia.cz

Internetové bankovnictví pro ovládání svého bankovního účtu využívají přes tři čtvrtiny Čechů, což je nad evropským i celosvětovým průměrem. Vyplývá to z průzkumu, který provedla společnost Ernst & Young mezi více než 28.000 klienty bank z 35 zemí světa. Celosvětově využívá internetové bankovnictví 47 procent klientů, v EU je to 55 procent.

Dvě třetiny Čechů si vybírají banku nebo bankovní produkty na doporučení rodiny a přátel, nebo na základě srovnávacích internetových portálů. „Češi při rozhodování o bankovních službách dají na radu rodiny a přátel. Stále významnější roli hrají u českých klientů také sociální sítě, diskusní fóra a srovnávací internetové portály,“ uvedl Pavel Riegger z Ernst & Young. Srovnávací portály ve spojení se sociální sítí a diskusními fóry používá téměř polovina respondentů z Česka, zatímco celosvětový průměr je 37 procent. Jednoznačně nejmenší vliv mají podle průzkumu při rozhodování reklamy.

Průzkum rovněž ukázal, že Češi jsou citliví na přístup bankovních poboček k nim jako ke klientům. Špatná zkušenost v pobočce je druhým nejčastěji zmiňovaným impulzem ke změně banky, tím prvním je výše poplatků. Celkem 69 procent českých klientů bank by změnilo jejich hlavní banku právě kvůli vysokým poplatkům, evropský průměr činí 53 procent.

Češi jsou rovněž přesvědčeni, že neznají dostatečně jejich skutečné potřeby. Pouze 27 procent českých klientů bank a 44 procent klientů celosvětově se podle průzkumu domnívá, že jejich banka přizpůsobuje produkty a služby jejich .