Na růstu se více než samotný maloobchod podílel motoristický segment. Tržby za prodej a opravy motorových vozidel se reálně meziměsíčně zvýšily o 0,4 procenta, meziroční nárůst činil 19,7 procenta. „Otázkou je, kolik prodaných aut skutečně směřuje na český trh, respektive jaký podíl tvoří nákupy tuzemských zákazníků a kolik jde z titulu levné koruny na vrub nákupům zahraničních spotřebitelů,“ dodal analytik ČSOB Petr Dufek.
V samotném maloobchodě lidé začali více utrácet především za nepotravinářské zboží, kde meziročně tržby vzrostly o čtyři procenta. O tři procenta meziročně více lidé utratili za pohonné hmoty a o 2,4 procenta více za potraviny. „Únor potvrdil změnu ve spotřebním chování domácností směrem k vyššímu utrácení. Domácnosti se nenechaly rozhodit ani vyššími cenami a meziročně nechaly v obchodech mimo autosegment o 4.2% více peněz než loni v únoru,“ upozornil Sobíšek.
Lidé podobně jako v předchozích měsících stále častěji využívali internetové a zásilkové obchody, jejichž tržby se meziročně zvýšily o 18,9 procenta. Dařilo se rovněž prodejnám počítačového a komunikačního zařízení, které měly o 9,1 procenta vyšší tržby než před rokem.
Růst tržeb zaznamenaly všechny hlavní sortimentní skupiny zboží, uvedl ČSÚ. „Výjimku tvoří prodej farmaceutického a zdravotnického zboží, kde pokračoval pokles z předchozích měsíců (o 4,4 procenta),“ doplnil ČSÚ.
Únor měl letos stejný počet pracovních dnů jako loni, takže očištění o tento faktor nemělo na data vliv.
: