Střecha hlavního nádraží se prodraží, rekonstrukce stála už 574 milionů

Střecha hlavního nádraží

Střecha hlavního nádraží Zdroj: Profimedia.cz

Rekonstrukce pražského Hlavního nádraží
Pražské hlavní nádraží
Příjezdová hala pražského hlavního nádraží
Pražské hlavní nádraží - Fantova budova
Hlavní nádraží
7
Fotogalerie

Oprava přes sto let starého zastřešení nástupišť na pražském hlavním nádraží bude stát další peníze. Důvodem je rez, která nahlodala ocelovou konstrukci z počátku minulého století v mnohem větší míře, než předpokládal projekt.

„Největší poškození připadlo na severní část haly, kde byla nutná celková výměna vazeb. Jde o největší finanční navýšení celkových nákladů,“ uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová. Jen v poslední době zadali železničáři dodatečné práce za téměř 40 milionů korun, prozatímní celková cena se tak vyšplhala na 574 milionů.

Navýšení jde na vrub i renovace a výroby nových fasádních rámů, které po otryskání a vysklení nedržely tvar, nebo obnovy historického zábradlí. „Materiál zábradlí nelze svářet, je nutné jednotlivé prvky, popraskané či s vyšším korozním úbytkem, vyrobit nové,“ doplnila Šubová. Podle ní by nicméně dělníci měli stihnout opravu včas.

Rekonstrukce začala počátkem loňského roku, její dokončení se očekává letos na podzim. Stavbu provádí konsorcium Metrostav − Prominecom po etapách, neboť je třeba zachovat na nádraží vlakový provoz. Kapacita nádraží je stavbou omezena, některé vlaky tak musejí zajíždět až na nádraží Holešovice.

Historická konstrukce prochází opravou vůbec poprvé, pouze v osmdesátých letech byla znovu natřena. Zahájení prací zkomplikovala i skutečnost, že se nepodařilo dohledat původní dokumentaci.