Milionový medvídek. Fialový plyš odkazující na lady Di vydal své bohatství
Plyšák nemusí být jen mazlíkem vašich dětí při usínání. Může to být zatraceně dobrá investice, pokud ovšem víte, kam a jak se podívat. Než vyhodíte starou hračku, má smysl se zamyslet, jestli by se nedala směnit třeba za hezký rodinný dům na pražském předměstí. Náš kouzelný medvídek to dokáže.
Toho dne bylo na hrdlořezském swapu rušno. Stolky přetékaly více či méně prodřenými dětskými kalhotami, ochozenými botičkami po trojici sourozenců, naprasklými hračkami a nekompletním legem. Děti přesto radostně výskají, běhají v uličkách mezi artiklem na pomezí horizontu životnosti a úžasně se baví. Mamííí, já chci toho fialovýho medvídka, prosím, zamilovala se zrovna Anička. Vždyť jich máš tolik, a podívej se, jak vypadá, oponuje maminka. Hlava mu přepadává napravo a je nějak divně ušitý! Ale mami, bude asi nový, vždyť má ještě v uchu visačku! Tak si ho vezmi, ale je to poslední plyšák, kterého bereme! Maminka netuší, jak dcera právě celé rodině změnila život.
Píše se rok 1986 a americký obchodník Ty Warner zakládá firmu s banálním názvem Ty. Jeho byznys je ovšem banalitě na míle vzdálen, což se ale projeví až po roce 1993, kdy uvádí na trh značku Beanie Babies. Té se zpočátku příliš nedaří a Warnerovi obchodní partneři v kamenných obchodech nad zbožím ohrnují nos. Zoufalý Warner začíná omezovat výrobu a jakožto pragmatik zvažuje konec značky. Shodou okolností si ale ve stejný okamžik začíná svět podmaňovat – či jej spojovat, chcete-li – internet.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!