Údaj o celkových dnešních tržbách na obří tabuli v rozlehlém kampusu Alibaby v Chang-čou se dostal už brzy během dne nad loňskou hodnotu 35 miliard jüanů. Krátce po půlnoci tamního času skončil na 57,1 miliardy jüanů (206 miliard korun).
Čínský den nezadaných |
---|
Den nezadaných, inspirovaný čtyřmi jedničkami v datu, začali slavit v 90. letech čínští studenti jako domácí obdobu svátku svatého Valentýna. Během let začali jeho tržní potenciál u mládeže využívat internetoví prodejci. V roce 2009 prohlásila Alibaba tento den „nákupním svátkem“ a o tři roky později si firma nechala registrovat čínské označení pro „dvojitou jedenáctku“. |
Letos firma přenesla čínský svátek na globální scénu a prodejci na jejích stránkách nabízeli výrazné slevy zákazníkům z více než 200 zemí světa. Podle Alibaby jde o největší čtyřiadvacetihodinovou nákupní akci na světě.
Objem tržeb zvýšily přípravné iniciativy Alibaby a prodejců. Ti lákali zákazníky na dnešní slevy a přijímali objednávky na zlevněné zboží už od 15. října, zatímco dnes vesměs už jen zpracovávali platby a odesílali zboží. „Nákupního svátku 11. 11.“ se dnes přes nákupní stránky Alibaby zúčastnilo kolem 27 tisíc prodejců. V roce 2009 nabízelo 11. listopadu na její stránce Tmall výrazné slevy jen 27 firem.
Nákupní akce se slevami dnes pořádali i další velcí čínští internetoví prodejci, jako je JD.com, Suning Commerce Group nebo Yihaodian, který patří americkému maloobchodnímu gigantu Wal-Mart. Analytici jsou ale podle agentury Reuters přesvědčeni, že Alibaba bude dnešním nákupům bezkonkurenčně dominovat.
Reklama v podobě historického IPO |
---|
Firma si udělala letos velkou reklamu v zahraničí díky mediálnímu zájmu o zářijový prodej jejích akcií na newyorské burze. Získala 25 miliard dolarů, což znamenalo největší primární emisi akcií ve světové historii. |