Autobusové nádraží čeká přesun
Moderní kryté nástupiště z oceli, betonu a skla pro trolejbusy a autobusy dálkové i městské hromadné dopravy, nové stanoviště pro taxíky, parkoviště, ale také útulný prostor s fontánkou a zelení. Tak by měl v blízké době vypadat prostor před vlakovým nádražím v Pardubicích.
„Historická budova nádraží je tak kvalitní a zajímavá, že ji prvky moderní architekturu vůbec neublíží, naopak by mohly její kvalitu vyzdvihnout,“ myslí si hlavní architektka města Petra Nacu.
Právě s využitím budovy nádraží z padesátých let od architekta Karla Řepy projekt počítá. Odbavovací hala nádraží má totiž dostatečnou kapacitu na to, aby plnila funkci kryté haly pro autobusový terminál.
„Celý projekt vítáme. Pomáhali jsme s přípravou žádosti, dodávali jsme údaje ohledně počtu cestujících a hledáme řešení, jak zkapacitnit čekací prostory v nádražní budově, které budou společným prostorem pro MHD a linkové autobusy,“ říká krajský ředitel Českých drah Michal Štěpán.
Pardubice tak mohou za výrazné podpory peněz ze švýcarských fondů získat reprezentativní „vstupní bránu“ do města, přes kterou každý den projdou tisíce lidí. „V tomto místě se potkává místní doprava, meziměstská i mezinárodní. V Pardubicích zastavují úplně všechny rychlíky, které projíždějí od západu na východ. Je to velký dopravní uzel,“ říká náměstek primátorky Martin Bílek.
Původní projekt sice počítal s přeložením hlavní silnice za autobusové nádraží, ale vzhledem k finanční náročnosti takovéto akce dojde pouze k výstavbě místní silnice. Ta sice nevyřeší problémy s hustotou tranzitní dopravy, která je svedená před nádraží, ale zrychlí cestu všem lidem na největší pardubické sídliště.
„Dojde k rozmělnění dopravy. Lidé z Polabin budou využívat novou silnici, která začne na nové kruhové křižovatce U Marka a vyústí mezi Hypernovou a Obi,“ dodává Bílek.