Do Proluky se po roce vrátil Don Juan. Moliérův příběh mladého muže, jemuž nic není svaté a ze všeho nejvíc si zahrává s láskou tu měl premiéru při loňském prvním ročníku Divadelního léta pod plzeňským nebem a kvůli obrovskému zájmu publika se tu poslední červencový týden hrál znovu.
„Většinou se inscenace na repertoár vracejí po dvou, třech měsících. Vždycky je to adrenalin – pozorovat, co tam zůstalo a co ne. My jsme Juana vrátili po roce a ještě se dvěma záskoky. Trochu jsme se báli, ne že ne, teď máme ale pocit, jako bychom tu inscenaci nikdy nepřestali hrát – jako by žádná pauza nebyla – navázali jsme tam, kde jsme vloni přestali a bavíme se stejně jako vloni a diváci taky,“ říká režisér Vilém Dubnička. Ten se v letošním Juanovi, na rozdíl od loňska, objevil i na jevišti: namísto Karla Basáka coby Gusman a člen šermířské bandy. Druhou novou tváří na scéně byla Kristýna Hlaváčková, která v roli Karličky nahradila Janu Zenáhlíkovou. Pět představení Dona Juana bylo epilogem za letošním Divadelním létem pod plzeňským nebem, které v premiéře uvedlo Gogolova Revizora.
„Zkoušeli, oprašovali a šermovali jsme už během hraní Revizora a ta parta se právě na Revizorovi zase dala dohromady – proto možná máme pocit, že to bylo včera. Kristýna zapadla úplně organicky a je výborná a já si Gusmana a šermy taky moc užívám,“ přiznává Vilém Dubnička. I pro něj je prázdninové hraní pod otevřeným nebem jakýmsi zvláštním druhem dovolené. „Juanovi na rozdíl od Revizora letos nepředcházelo vyčerpávající zkoušení a i ten prostor je méně exponovaný než náměstí, a tak si to teď opravdu užíváme a je nám líto, že jsme naplánovali jenom pět představení. No, uvidíme, třeba není všem Juanům konec,“ uzavírá režisér mnohoslibně.