Exkluzivně: Spor o pruh v Legerově ulici končí. Bude z něj parkoviště
„Není důvod nové odstavné ploše bránit,“ řekl Sedmičce ředitel magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek. Na jeho úřad už přišel společný návrh druhé městské části a Technické správy komunikací, jak by měla zhruba půl kilometru dlouhá část komunikace v budoucnu vypadat.
„V Legerově ulici vzniknou desítky nových stání. Přes den na nich budou smět parkovat i návštěvníci, večer budou vyhrazená pro rezidenty,“ řekl Sedmičce Josef Gál, vedoucí odboru dopravy Prahy 2.
Od šesti hodin ráno do osmi na nich bude moci zaparkovat kdokoli. Pak musí řidič zaplatit v parkovacím automatu. V době od šesti večer do šesti ráno bude stání patřit pouze obyvatelům ulice s parkovací kartou.
Vybudování parkovacích míst už před dvěma týdny doporučil dopravní výbor zastupitelů hlavního města.
Souboj studií
Na konci února skončí roční uzavírka čtvrtého jízdního pruhu, o níž požádala Praha 2. Šlo o dočasné opatření, které mělo ukázat, jaký vliv bude mít uzavírka na životní prostředí v Legerově ulici.
„Průjezdnost ulice zůstala stejná. V jeden okamžik tam po zúžení projíždí méně aut, tvoří se tak méně škodlivých zplodin,“ hájí opatření místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek.
Zlepšení ovzduší dokládá vinohradská radnice studií Českého hydrometeorologického ústavu, podle níž jsou v místě po uzavření pruhu například nižší koncentrace prachu. Analýza ale zároveň říká, že významnou roli mohly hrát i příznivé meteorologické a rozptylové podmínky.
Opatřením se naopak cítí postižená Praha 4, která tvrdí, že řidiči se v době dopravní špičky snaží zúžené Legerově ulici vyhnout, a odbočují na objízdné trasy, které ucpávají.
„Dopravní zatížení tam v době špičky stouplo asi o dvacet procent,“ tvrdí radní Hudec. Opírá se mimo jiné o studii dopravní intenzity, která srovnává situaci po zavedení opatření a před ním.
„V této chvíli ale nemáme nástroj, jak se proti rozhodnutí města bránit,“ říká zklamaně Hudec.
Více čtěte ve čtvrtečním týdeníku Sedmička, které vychází 25. února.