Exkluzivně: Spor o pruh v Legerově ulici končí. Bude z něj parkoviště | E15.cz

Exkluzivně: Spor o pruh v Legerově ulici končí. Bude z něj parkoviště

Čtvrtým pruhem v Legerově ulici už auta jezdit nebudou. Týdeník Sedmička zjistil, že hlavní město souhlasilo se záměrem Prahy 2 vybudovat místo dočasně uzavřeného jízdního pruhu parkovací místa.

„Není důvod nové odstavné ploše bránit,“ řekl Sedmičce ředitel magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek. Na jeho úřad už přišel společný návrh druhé městské části a Technické správy komunikací, jak by měla zhruba půl kilometru dlouhá část komunikace v budoucnu vypadat.

„V Legerově ulici vzniknou desítky nových stání. Přes den na nich budou smět parkovat i návštěvníci, večer budou vyhrazená pro rezidenty,“ řekl Sedmičce Josef Gál, vedoucí odboru dopravy Prahy 2.

Od šesti hodin ráno do osmi na nich bude moci zaparkovat kdokoli. Pak musí řidič zaplatit v parkovacím automatu. V době od šesti večer do šesti ráno bude stání patřit pouze obyvatelům ulice s parkovací kartou.

Vybudování parkovacích míst už před dvěma týdny doporučil dopravní výbor zastupitelů hlavního města.

Souboj studií

Na konci února skončí roční uzavírka čtvrtého jízdního pruhu, o níž požádala Praha 2. Šlo o dočasné opatření, které mělo ukázat, jaký vliv bude mít uzavírka na životní prostředí v Legerově ulici.

„Průjezdnost ulice zůstala stejná. V jeden okamžik tam po zúžení projíždí méně aut, tvoří se tak méně škodlivých zplodin,“ hájí opatření místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek.

Zlepšení ovzduší dokládá vinohradská radnice studií Českého hydrometeorologického ústavu, podle níž jsou v místě po uzavření pruhu například nižší koncentrace prachu. Analýza ale zároveň říká, že významnou roli mohly hrát i příznivé meteorologické a rozptylové podmínky.

Opatřením se naopak cítí postižená Praha 4, která tvrdí, že řidiči se v době dopravní špičky snaží zúžené Legerově ulici vyhnout, a odbočují na objízdné trasy, které ucpávají.

„Dopravní zatížení tam v době špičky stouplo asi o dvacet procent,“ tvrdí radní Hudec. Opírá se mimo jiné o studii dopravní intenzity, která srovnává situaci po zavedení opatření a před ním.

„V této chvíli ale nemáme nástroj, jak se proti rozhodnutí města bránit,“ říká zklamaně Hudec.

Více čtěte ve čtvrtečním týdeníku Sedmička, které vychází 25. února.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!