Kvůli sociálním sítím nedostane práci třetina uchazečů
„Z tohoto čísla je patrné, jak moc je důležité si dát s profilem na sociálních sítích práci a zveřejňovat tam jen pravdivé a ověřitelné informace,“ řekla Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment.
V praxi to prý znamená, že by lidé měli na svých profilech uvádět jen pravdivé informace a sdílet a publikovat jen vhodný a korektní obsah. „Například fotky z večírků nebo jiných aktivit, o kterých by kandidáti před svým zaměstnavatelem raději pomlčeli, by měly být zpřístupněny jen přátelům, nikoliv publikované veřejně,“ dodala Součková.
Z pohledu personalistů i uchazečů o zaměstnání je nejpopulárnější sítí LinkedIn. „Nejčastěji se na této síti rekrutují lidé z informačních technologií a služeb, softwarového inženýrství a finančních služeb,“ řekla Součková. Celkový počet uživatelů této sítě je 380 milionů, přičemž Čechů je na LinkedIn přes 650 tisíc.
Facebook je personalisty rovněž aktivně využíván při vyhledávání vhodných uchazečů o práci. Podle aplikace Facebook Audience Insight je na Facebooku v ČR až 4,5 milionu stálých uživatelů, z pohledu profese mají na Facebooku velké zastoupení IT profesionálové a technici. Těch na trhu práce prý chybí nejvíce, tudíž jde o velkou skupinu lidí, mezi kterými mohou personalisté hledat.