L'Oréal potřebuje lidskou kůži, chce si ji vytisknout na 3D tiskárně

Kůže v procesu 3D tisku

Kůže v procesu 3D tisku Zdroj: Organovo

Kosmetický gigant L'Oréal k vývoji a testování nových přípravků potřebuje lidskou kůži. Dosud ji firma „pěstovala“ ve svých laboratořích o velikosti tří plaveckých bazénů. Nyní zahájila spolupráci se start-upem Organovo, aby potřebné tkáně mohla získávat pomocí technologie 3D tisku o něco snadněji. S jejich experimentálním tiskem již Organovo zkušenosti má.

Od amerického start-upu L'Oréal očekává, že firmě v příštích pěti letech pomůže celý proces výroby tkáně automatizovat a výrazně urychlit. „Jsme prvním výrobcem kosmetiky, se kterým Organovo navzávalo spolupráci,“ uvedl pro Bloomberg Guive Balooch, viceprezident technologického inkubátoru společnosti L'Oréal. Organovo se již pokouší o tisk jaterní a ledvinové tkáně v součinnosti s farmaceutickou firmou Merck & Co.

L'Oréal dosud svou poptávku po kůžích řešil ve spolupráci s interním týmem šedesáti vědců v laboratořích v Lyonu. Ti pro potřeby firmy „vypěstují“ pět čtverečních metrů kůže za rok, L'Oréal z nich využije necelou polovinu.

Podívejte se na fungování biotisku

Zbytek prodá farmaceutickým společnostem a konkurentům v kosmetickém průmyslu. Nabízí dokonce devět druhů pokožky všech možných etnik a stáří.

Výzkum možností 3D tisku tkání se přesune do nového výzkumného centra L'Oréal v Kaliforniii. Firma poskytne start-upu Organovo kapitál a znalosti v oblasti tkání výměnou za technologické řešení.

L'Oréal se postupně stává také svébytnou technologickou společností. Necelá čtyři procenta ročního obratu investuje do výzkumu a vývoje, což představuje každoroční sumu přes miliardu dolarů. „Je to dvojnásobná částka v porovnání s tím, co je v kosmetickém průmyslu běžné,“ uvádí analytička agentury Bloomberg Deborah Aitkenová. L'Oréal zaměstnává 3 800 vědců v padesáti zemích světa.

Budou lidské orgány tisknout 3D tiskárny?