Nečekat u lékaře? Pošlete SMS

Společnost Moje ambulance láká v ulicích Brna pacienty do svých ordinací. Experti tvrdí, že to má háček.

Žádné čekání, objednávky přes mobil a dvanáct hodin denně otevřeno. To není reklama na nový supermarket, ale nabídka služeb praktických lékařů spojených do firmy s názvem Moje ambulance. V Brně teď společnost otevřela dvě pobočky, do kterých se už přihlásilo osm tisíc Brňanů. A Moje ambulance hledá další.

„Máme pro pacienty řadu výhod. Jednak dlouhou otevírací dobu, jednak se k nám dá objednat přes e-mail nebo SMS na konkrétní čas. Naši pacienti se mohou spolehnout na to, že v čekárně nestráví dlouhé hodiny. Zaměstnáváme tolik lékařů, aby jich byl v ordinaci vždy dostatek pro všechny příchozí,“ vysvětluje mluvčí Mojí ambulance Simona Součková. Takové výhody podle ní čekají nemocné Brňany v ordinacích v heršpickém Business parku a v Herčíkově ulici v Králově Poli.

Pozor na ukvapenost

Jan Jelínek z brněnského Svazu praktických lékařů ale upozorňuje pacienty, aby si rozhodnutí o přechodu k novému lékaři pořádně promysleli. „Říkám tomu systém supermarketu. Můžete kdykoliv přijít, ale také potkat pokaždé někoho jiného. Mizí tak zcela vztah lékař–pacient, který je velmi důležitý,“ tvrdí Jelínek.

Ukvapené rozhodnutí se podle něj nedá lehce vrátit zpět. Znovu se nahlásit ke svému původnímu lékaři se totiž nemusí povést. „Mám pořád plno, takže když někdo odejde, jeho místo ihned obsadí někdo jiný,“ doplňuje Jelínek.

Lékařka Renata Novotná potvrzuje, že se Moje ambulance plní novými pacienty. „Mluvila jsem o tom s kolegy a z každé ordinace odešlo řádově asi deset pacientů,“ říká Novotná.

Jednou z nich zřejmě brzy bude i studentka Andrea Lišková. „Líbí se mi, že můžu přijít na smluvený čas,“ oceňuje Lišková.