Pardubický kraj přispěje 12,8 milionu korun na modernizaci letiště

Pardubický kraj přispěje na modernizaci technického zázemí letiště 12,8 milionu korun. Řekl náměstek hejtmana Roman Línek (KDU-ČSL). Kraj vlastní třetinu akcií společnosti East Bohemian Airport, která letiště provozuje. Nebylo ale jisté, zda se bude podílet na doplacení evropského projektu, protože kritizoval průběh výběrového řízení, které zadávalo město Pardubice.

„Nikdo ze zastupitelů neotevřel debatu, jestli máme, nebo nemáme peníze poskytnout. Máme třetinový podíl a jsem rád, že rekonstrukce začne,“ řekl Línek. Provozovatel letiště na začátku března tendr pozastavil, protože někteří krajští politici zpochybňovali způsob soutěže. Nelíbilo se jim, že město žadatele o zakázku losovalo a ze 16 firem jich zbylo pět. Regulérnost soutěže nakonec antimonopolní úřad potvrdil. Vítězná firma nabídla cenu 256 milionů korun, projekt přitom počítal s částkou 286 milionů korun. „Říct, že šlo cenu ještě snížit, lze jen v případě, když výběrové řízení sám organizuji. Nebyl jsem zadavatelem a jsem rád, že se zakázka dostala pod projektovou cenu, a věřím, že tam nebudou žádné dodatky,“

Mezinárodní civilní letiště působí v Pardubicích na letišti armádním. Smlouvu má s armádou až do roku 2024. Armáda chce jedno ze svých pěti letišť zrušit, aby ušetřila. Šéf společnosti EBA Jan Andrlík nepředpokládá, že by se jednalo o Pardubice. „Nemám žádné echo, že by se Pardubice měly rušit. Výpovědní lhůta je několik let. Z návštěvy ministra Alexandra Vondry vyplynulo, že symbióza civilního a armádního letiště smysl má. Viděl, že hodně investujeme. Z ekonomického hlediska je letiště v Pardubicích pro armádu velmi výhodné,“ řekl Andrlík. Velitel Martin Janatka také podotkl, že provoz armádního letiště nestojí půl miliardy, jak zaznělo v reportáži, ale přibližně 100 milionů korun ročně. „V současné době je nastavený smluvní stav s civilním provozovatelem. Jak se k tomu postaví politická reprezentace, nejsem schopen odhadovat,“ řekl Janatka.