Peugeot 508 GT 2.2 HDI: Brillant! Ofenziva Peugeotu pokračuje

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: E15 Anna Vackova

Vozy francouzské automobilky motoristé před desítkami let vysoce oceňovali. Chválili jejich čisté a elegantní tvary, rafinovaná technická řešení, jízdní vlastnosti. Pak však došlo k jakémusi útlumu. Peugeot už nečněl nad svými rivaly – Fordem, Opelem, Renaultem. Naopak sám se jim díval na záda.

Společnost se lvem ve znaku však v posledních měsících zabojovala a s trochou nadsázky lze říci, že zažívá zmrtvýchvstání. Výsledkem jsou třeba modely 3008, 5008 a nepřehlédnutelné kupé RCZ. K nim se jako poslední přiřadila i nová „pět set osmička“, nástupkyně už značně omšelé 407.

Jaká byla?

Měl jsem možnost testovat verzi se silným dieselovým přeplňovaným motorem a nemyslím si, že to bylo to nejlepší, co mne mohlo potkat. Asi bych se raději svezl ve voze poháněném buď zážehovou či vznětovou šestnáctistovkou anebo vznětovým dvoulitrem. Na výběr bylo ze šesti verzí. Proč zrovna s nimi?

Zdálo se mi, že se pro novou 508 hodně silný dieselový motor 2.2 l příliš nehodil.
Sportovněji naladěné testované auto mělo sice sofistikovanější zavěšení předních kol, tužší odpružení, ale chyběla mi jakási hmatatelná „odezva“. Po celou dobu týdenního testu jsem se třeba s vozem zcela nesžil při extrémně rychlém projíždění zatáček. Byl značně nedotáčivý. A nedostatečný krouticí moment motoru to jen podtrhoval. Občas později zareagovala při extrémně rychlé jízdě i automatická převodovka.

ilustrační fotoilustrační foto | E15 Anna Vackova

Naopak – na každém kilometru mne nový vůz Peugeot přesvědčoval, že je předurčen hlavně pro jízdu po dálnici. Když jsem s ním jezdil jako s rodinnou či manažerskou limuzínou, tedy rozvážně (k čemuž by mi stačil slabší motor), pak to nemělo chybu. Odměnou mi byl jízdní komfort par excellence.
Co jsem na nové 508 také ocenil, byla její hospodárnost. Oproti své předchůdkyni sice narostla, ale překvapivě ztratila na váze. To se projevilo na nižší spotřebě. K té přispěla i lepší aerodynamika karoserie a také stop-start systém.

To nejlepší jsem si nechal nakonec – interiér. Úžasné byly sedačky a elegantní přístrojová deska. Nový volant, klimatizace i rádio, měkčené materiály… Brillant!

ilustrační fotoilustrační foto | E15 Anna Vackova

+

velkorysý prostor
jízdní komfort
design

-

pouze s automatem
nepraktické víko zavazadelníku

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový
Zdvihový objem: 2179 cm3
Nejvyšší výkon: 150 kW (204 k) při 3500 ot./min
Max. krouticí moment: 450 Nm při 200 ot./ min
Převodovka: automatická šestistupňová
Provozní hmotnost: 1736 kg
Rozměry: 4792 x 1853 x 1456 mm
Rozvor: 2817 mm
Max. rychlost: 234 km/h
Zrych. 0–100 km/h: 8,2 s
Komb. spotřeba: 5,7 l
Cena: 904 900 Kč Cena testovaného vozu: 962 900 Kč

Konkurence

Citroën C5, Ford Mondeo, Honda Accord, Hyundai i40, Mazda 6, Opel Insignia, Renault Laguna, Seat Exeo, Škoda Superb, Subaru Legacy, Suzuki Kizashi, Toyota Avensis, Volkswagen Passat

ilustrační fotoilustrační foto | E15 Anna Vackova