Podchod na Hradčanské zasypali. Čeká se u závor
Okolí jedné z nejvytíženějších stanic metra si pomalu zvyká na život bez bagrů a suti, které tam přivedla stavba tunelu Blanka. Od 1. září Hradčanskou znovu projíždějí tramvaje a ve směru do centra i auta.
Chodci mají ale radost poloviční.
Končí pro ně sice kličkování staveništěm, ale zároveň přišli o starý podchod, který vedl z podzemí až za železniční trať. Tam přestupovali na autobusy nebo pokračovali do Dejvic.
„Podchodem se teď lidé dostanou zatím jen na druhou stranu silnice. Prodloužit ho za trať můžeme až v okamžiku, kdy město vykoupí budovu bývalých stavebnin,“ vysvětluje František Polák z firmy Metrostav.
Železnice v cestě
Lidem tak v cestě za trať stojí ještě železniční přechod, který stráží závory. „Je to nepříjemné. Kvůli projíždějícím vlakům mi může ujet autobus na druhé straně,“ stěžuje si Zina Prokošová, která Hradčanskou pravidelně prochází.
Dům, který je kvůli stavbě podchodu nutné zbořit, ale skončil v rukou správce konkurzní podstaty. Původní majitel se dostal do neřešitelných dluhů.
„Navrhovali jsme mu, že budovu koupíme. Na naši nabídku ale nepřistoupil,“ říká Jiří Zlatohlávek z Odboru městského investora.
Opuštěný dům teď půjde do dražby, které se ovšem hlavní město nemůže zúčastnit.
„Musíme počkat, kdo se stane novým majitelem. Od něj se pak pokusíme budovu získat,“ dodává Zlatohlávek.
Původní podchod sloužil chodcům od roku 1978, kdy na Hradčanskou poprvé vjely soupravy metra. Už tehdy ho projektanti považovali za provizorní.
Nakonec ale na místě vydržel až do začátku stavebních prací v okolí stanice.