Přesun nádraží = rok potíží

Přesun břeclavského autobusového nádraží do těsné blízkosti vlakového zkomplikuje lidem cestování.

Autobusové nádraží v Břeclavi se zanedlouho přestěhuje ze Slovácké ulice blíž k vlakovému nádraží. Přesun patnácti stanovišť už nebudou dlouho brzdit ani nevyřešené vlastnické vztahy u několika pozemků. Břeclavané se tak musí kvůli stavebním úpravám připravit na komplikace v dopravě.
„Jsem zvědavý, jak budeme v době přesunu nádraží cestovat. Něco podobného už jsme zažili při opravách vlakového nádraží a budování koridoru. To bylo hrozné,“ poznamenal dvaapadesátiletý Jan Kubelka z Břeclavi.

Stavaři musí na novém místě vybudovat nástupiště s přístřešky, radní tam nechají zřídit také informační a kamerový systém a potřeba bude i vydláždit chodníky, natáhnout oplocení a přeložit všechny kabely, vodovody, plynovody a kanalizaci. To potrvá přibližně rok.

Nová křižovatka

Dvanáct měsíců tak budou cestování po městě komplikovat uzavírky a další omezení dopravy. „Budeme se snažit, aby se výstavba autobusového nádraží dotkla lidí co nejméně. Při stavbě a úpravách takového rozsahu ale musíme vždy počítat s určitými omezeními. Už teď víme, že největší potíže lidem způsobí vybudování světelné křižovatky Stromořadní a Slovácké ulice,“ oznámil vedoucí odboru dotací a rozvoje břeclavské radnice Jindřich Tuček. Nová křižovatka bude v místech vjezdu na současné autobusové nádraží. „Vjezd i výjezd na nové autobusové nádraží bude přímo naproti,“ sdělil Tuček. Někteří Břeclavané se ptají, jestli je vůbec tak nákladné stěhování potřebné. Vždyť už teď staví autobusy pouhých 270 metrů od vlakového nádraží, tedy zhruba tři minuty svižné chůze. Podle Tučka ale bude nová poloha autobusového nádraží mnohem výhodnější než dnes.

„Břeclavská železniční stanice je kvůli své poloze významným dopravním uzlem a současné autobusové nádraží je výchozí zastávkou většiny regionálních linek. Přesunem autobusového nádraží propojíme areál železniční stanice a nově vzniklý přestupní terminál. Tím vzroste i důležitost železniční stanice,“ tvrdí Tuček.

Třicetiletá Jana Plevová, která dojíždí každý den kvůli práci do Brna, přesun nádraží vítá. „Nebydlím přímo v Břeclavi, takže přesedám ještě na autobus. Docela mě štve, že když má vlak třeba jen malé zpoždění, už nestíhám přeběhnout. Když u sebe budou nádraží blíž, bude to určitě lepší,“ soudí Plevová.