Pro Opel a Chevrolet není v Evropě dost místa

Co mají společného designéři Opelu a australští domorodci? Zálibu v bumerangu.

Co mají společného designéři Opelu a australští domorodci? Zálibu v bumerangu. Zdroj: Autorevue.cz

S Opelem je to už zas nahnuté. Jeho šéf Karl-Friedrich Stracke byl před několika dny náhle „odejit“ a vzápětí ho následovala i Rita Forstová, šéfka rozvoje automobilky.

General Motors, vlastník německé značky, okamžitě jmenoval dočasným šéfem Thomase Sedrana, bývalého konzultanta společnosti Alix Partners. Tento manažer má zkušenosti s restrukturalizacemi. Co to znamená? Ukazuje se, že plán, jehož podstata tkvěla v tom, že vedle sebe budou v Evropě koexistovat dvě značky – Opel a Chevrolet –, jejichž vozy sdílejí mnohé komponenty, selhává.

Leccos se ostatně dalo předvídat už před několika týdny po jednom dramatickém vystoupení šéfa Opelu před novináři. Ten řekl, že „GM pohnul s Opelem směrem k náročnějším zákazníkům moc rychle“. Opel by se měl utkávat podle představ amerického vedení s Volkswagenem.

Vize GM zato vyhovuje Chevroletu, který nahradil v Evropě i v Koreji značku Daewoo a nyní se snaží úspěšně zbavit nálepky producenta jednoduchých aut. Podle GM byl měl vyplňovat se svými vozy mezery na trhu.

Chevrolet prodal v Evropě za prvních pět měsíců 85 501 aut, Opel/Vauxhall 377 187. V Česku činil podle SDA počet registrací za prvních šest měsíců u Chevroletu 1714 (loni 1432, podíl k loňsku 119 procent) a Opelu 2003 (loni 2578, podíl k loňsku 77,7 procenta). I tato čísla ukazují, že pro obě značky není v Evropě místo. Vedení GM se totiž nepodařilo, aby se od sebe výrazněji odlišily.