Prodej WhatsApp způsobil poprask ve světě chatovacích aplikací

Aplikace WhatsApp (ilustrační foto)

Aplikace WhatsApp (ilustrační foto) Zdroj: CC BY-SA 2.0: Jan Persiel via Flickr

Desítky milionů stažení hlásí od minulého týdne všechny větší aplikace určené k chatování. S trochou nadsázky stačilo, aby Facebook nabídl za aplikaci WhatsApp obrovskou sumu 19 miliard dolarů, a na trhu chatovacích aplikací je rázem živo.

Mimořádným výkonem se může pochlubit samotná aplikace WhatsApp, která zaregistrovala za uplynulý týden 15 milionů nových uživatelů. Čísla pochopitelně vystřelila vzhůru po oznámení prodeje do rukou Marka Zuckerberga.

Obdobně se vyšvihla i ruská chatovací služba Telegram, která si připsala osm milionů nových uživatelů. Za zmínku stojí, že za aplikací stojí Pavel Durov, zakladatel sociální sítě VKontakte, ruského konkurenta Facebooku vylepšeného o torrentové služby. Podle Durova Telegram odolá i útokům NSA.

Line, aplikace z Japonska, která se může pochlubit 360 miliony uživatelů, oznámila po nákupu WhatsApp nárůst o dva miliony uživatelů během jediného dne.

Nemalý nárůst hlásil i čínský WeChat, který aktuálně registruje 272 milionů uživatelů. Čínská aplikace pomalu překračuje hranice rodné země. Podle doposud posledního reportu ze srpna 2013 už oslovila třetinu uživatelského světa.

WhatsApp nevládne všude, v Asii vedou „domácí“ aplikace
Facebook jako nový majitel WhatsApp má nyní díky aplikaci přístup k obrovské armádě 450 milionů aktivních uživatelů. Na některých klíčových trzích však WhatsApp není ani zdaleka tak silný, jak by se asi Facebooku líbilo, napsal thenextweb.com. Například v Asii dominují většinou „domácí“ chatovací aplikace. Mezi takové země patří Čína (WeChat, 272 milionů uživatelů), Jižní Korea (Kakao Talk, přes 100 milionů uživatelů, na 95 procentech korejských smartphonů) nebo Japonsko, Thajsko nebo Tchaj-wan (Lime, 350 milionů uživatelů, rychle roste také v Indii a Indonésii).

Saša Blau: Čínské fejsbuky