Průzkum: Češi jsou nejlepší řidiči ve střední a východní Evropě
Nejhorší situace ze všech zemí regionu je v Rumunsku, kde četnost škod přesahuje šest procent. V Polsku je to 4,8 procenta, na Slovensku 5,3 procenta. Průměrná škoda způsobená českým řidičem je ale například v porovnání s polskými řidiči více než dvojnásobná.
Všechny země regionu zaznamenávají zvyšující se pojistné nároky řidičů. Ty způsobují především vysoké náklady pojišťoven na plnění škod na zdraví. „Nárůst plnění za vysoko ohodnocené škody na zdraví pozorujeme ve všech zemích střední a východní Evropy. Pojišťovny budou muset bezpochyby přikročit ke zvyšování cen pojištění, aby pokryly související nárůst nákladů,“ uvedl manažer Generali PPF Holdingu Zdeněk Jankovský.
Na Slovensku vzrostla průměrná výše plnění o desetinu, v Rumunsku od roku 2010 o 40 procent. „Rozdíly mezi jednotlivými zeměmi v tom, jak často řidiči bourají, souvisejí především s tím, jak moc tvrdý systém právních dopadů za způsobené nehody je v té které zemi zaveden. Po zavedení bodových systémů a zvýšení finančních postihů za závažné dopravní přestupky se jednoznačně zlepšilo rizikové chování řidičů,“ dodal Jankovský.
Obecně rizikoví jsou řidiči mladší 23 let. Ti riskují mnohonásobně víc než průměrní řidiči. Kvůli svému přístupu k riziku a malým řidičským zkušenostem havarují až dvojnásobně častěji.
Rovněž řidiči firemních vozů způsobují pojistné události o polovinu častěji, než je tržní průměr. Průměrný pojistný nárok způsobený firemním vozidlem je však výrazně nižší než u aut v osobním vlastnictví. „Firemní auta totiž způsobují velké množství malých škod v malé rychlosti ve městech během každodenního používání,“ uvedl Jankovský.