Redakční test: Škoda Yeti je povedené komfortní auto

Redakce Sedmičky testovala zapůjčený vůz Škoda Yeti.

V polovině července začali dealeři společnosti Škoda Auto prodávat vůz v provedení SUV pod málo českým názvem Yeti.
Boleslavská redakce týdeníku Sedmička si jeden z těchto vozů půjčila od jednoho z místních prodejců. Jen na pár dnů, aby pro své čtenáře ověřila, zda chvála předcházející první SUV v historii boleslavské automobilky odpovídá skutečnosti.
Odpověď zní, že odpovídá.
Najezdili jsme s ním bezmála čtyři sta kilometrů. Po Mladé Boleslavi, okresních silnicích Mladoboleslavska a z části i Nymburska, po rychlostní silnici R10 mezi Mladou Boleslaví a Prahou.

Nic není dokonalé, ani Yeti

I na povedeném autu Škoda Yeti puntičkář objeví mouchy. Na první jsme narazili při seřizování polohy volantu a sedačky řidiče. Nešlo se trefit do pozice, kde by bylo vidět přes volant otáčkoměr a rychloměr. Nakonec se to povedlo, ale stálo to spoustu času. Řadicí páka by mohla být o trochu výš a blíž pravé ruce. Zejména při zařazení pátého a šestého rychlostního stupně je odkloněná ke spolujezdci. Což je opravdu maličkost.
V době, kdy je mobilní telefon součástí života téměř všech lidí, jsme nenašli praktický úchyt.
Zadní okno je sice prostorné, ale jeho stěrač drobný. Za krátkou dobu používání zapůjčeného auta se to nestači- lo projevit, ale v zimě a při nepříznivém počasí se ukáže, nakolik je zvolený systém praktický. Spodní okraj zavazadlového prostoru je pochopitelně výš než u většiny osobních aut, takže nakládání i vykládání bude namáhavější.

Jízdní komfort převáží drobné nedostatky

Ale na všechny drobné výtky zapomene řidič při jízdě. Na posez nad úrovní většiny osobních aut se zvykne snadno a rychle. To je ale zkušenost všech řidičů, kteří řídí vozy SUV. V ulicích města Škoda Yeti běžné nerovnosti jako kanály a zpomalovací pruhy zvládala velkoryse a s minimálním hlukem. Dálnici projíždí s aristokratickou lehkostí. Síla motoru se hodila především při předjíždění. Stačilo sešlápnout akcelerační pedál a yeti zrychlil podle přání. Ovšem se slabším motorem a v plném obsazení či naložení bude asi nutné podřadit.
Na okresních komunikacích je pohon všech čtyř kol znát. Vozidlo pevně sedí a drží znamenitě stopu. Nedotáčivostí či přetáčivostí v zatáčkách rozhodně netrpí. Terén, konkrétně hodně svažitou louku pod zámkem ve Vinařicích, zdolával bezpečně. Ani na deštěm promáčené trávě neprokluzoval. Při častějším využívání v náročnějším prostředí by mu více slušelo speciální terénní obutí. Vyzkoušeli jsem téměř všechny funkce, které jsou ve voze k dispozici. Omylem i vyhřívání sedaček. V červenci zbytečné, ale v zimě milé.
Při jízdě stokilometrovou rychlostí polykal yeti osm litrů na sto kilometrů. Ovšem při rychlostech nad 120 kilometrů v hodině stoupla spotřeba k deseti litrům, při jízdě v terénu byla ještě vyšší. Kdo ale nepospíchá a nepředvádí se, může jezdit za rozumnou cenu.
Vůz nepatří mezi nejlevnější. Prodejní cena námi testované Škody Yeti 1,8 TSI/118 kW 4×4 je 680 tisíc korun.