Škoda Ferat v novém kabátu. Designér přetvořil legendární automobil

Vize Škoda Ferat

Vize Škoda Ferat Zdroj: Škoda

Vize Škoda Ferat
Vize Škoda Ferat
Vize Škoda Ferat
Vize Škoda Ferat
Škoda Ferat
7
Fotogalerie

Škoda Ferat je zajímavé auto. Původně vznikla jako prototyp sportovního vozu s označením Škoda 110 Super Sport, díky roli ve filmu Upír z Feratu ji dnes známe hlavně jako Škodu Ferat.

Prototyp vznikl v roce 1971. Sporťák zaujal především ostře řezanou karoserií připomínající tehdejší italské supersporty. Auto dostalo originální „mrkačky“ se světelnou rampou. Originální byl rovněž přístup do kabiny, kam se nastupovalo přes dopředu výklopný kryt zakrývající celý interiér.

O několik let později si vůz vybrali filmaři do zmíněného filmu Upír z Feratu. Pro účely natáčení český malíř, grafik a automobilový nadšenec Theodor Pištěk jedinečnou škodovku upravil. Automobil dostal černý lak, nové čelní i zadní světlomety a masivní zadní spoiler. Pod kapotou se nacházel čtyřválec 1,1 litru o výkonu 54 kW. Premiéru měl vůz na stříbrném plátně v roce 1981.

Dnes je Škoda 110 Super Sport ve filmové podobě součástí sbírky mladoboleslavského muzea Škody. A právě tam na něj poprvé narazil francouzský designér Baptiste de Brugiere, který v české automobilce pracuje od roku 2017. Podílel se například na studii Vision iV, přispěl k proměně modelu Citigo na elektrické Citigoe iV. Další sériový vůz, na němž pracoval, se představí příští rok.

„Asi před třemi lety jsem měl možnost poprvé navštívit depozitář Škoda Muzea. A tam jsem poprvé spatřil Ferat, který mi učaroval. Takže když jsem se dozvěděl o projektu Ikony v novém kabátě, ihned jsem se přihlásil, že připravím právě jeho novodobou interpretaci,“ říká Baptiste. A šanci dostal, mimo jiné i díky tomu, že Škoda Auto je partnerem letošního pražského festivalu komiksu a sci-fi Comic-Con 2021, v rámci kterého oslaví Ferat čtyřicet let od své premiéry na stříbrném plátně.

Podle svých slov se Baptiste snažil ve své představě moderní interpretace slavného vozu zachytit především první dojem, který v něm auto zanechalo. „Je to ta půlsekunda, než váš mozek začne design analyzovat. V tom okamžiku na vás zapůsobí některé prvky, které jsem se snažil zachovat,“ vypráví Baptiste. Důležité tedy podle něj byly základní proporce s malou výškou vozu, „špičatá“ střecha a obří zadní spojler. „Některé tyto prvky jsem dovedl trochu do extrému, abych mohl dát autu další moderní prvky,“ říká.

Pokračování článku najdete na webu auto.cz >>>