Světoví nábytkáři ve znamení tradice i odvážných experimentů s materiály

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Triant

Nábytek Triant
Nábytek Triant
2
Fotogalerie
Špičky světového nábytkářství se i letos sjely do italského Milána tentokrát již na 55. ročník největšího veletrhu Salone del Mobile. Každoroční přehlídku toho nejlepšího, co v oblasti designu, materiálů a výrobních postupů obor nábytkářství nabízí, tento rok navštívilo rekordních 372 151 lidí.

„Znovuobjeveným trendem, který na letošním veletrhu převládal, je patrná snaha designérů a výrobců klást důraz na původnost, originalitu. Týká se to jak použitých materiálů, tak i zpracování a designu,“ uvedl Ondřej Horák ze společnosti Triant, která se výrobou luxusního stylového nábytku zabývá již přes dvacet let. Zákazníci podle něj stále častěji chtějí mít doma originální nábytek, který má jedinečné zpracování i vzhled.

„Mnoho lidí chce originální vzhled stolu, skříně nebo knihovny. Něco, co nemá někdo jiný. A není to jen o extravagantních tvarech. Zákazníci chtějí, aby byl nábytek zároveň reprezentativní, aby bylo zřejmé, že jde o kvalitní dřevo,“ vysvětlil Ondřej Horák s tím, že z tohoto důvodu se ve firmě specializují na výrobky z masívu. „Každé dřevo má svou originální, neopakovatelnou kresbu. U fólií lepených na dřevotřísku se motivy opakují, ale přírodní materiál je pokaždé jiný,“ dodává.

Souboj mezi kvalitou a kvantitou

Čím dál častěji se výrobci nábytku zaměřují na ekologické postupy. Ukázal to i milánský veletrh, v interiérech se stále více používají různé druhy přírodních materiálů - kromě dřeva skla a kovu i kamenné desky a kůže. Zákazníci vyžadují, aby produkty a výrobní postupy co nejméně zatěžovaly životní prostředí. I v České republice jsou firmy, které dbají na to, aby jejich výrobky splňovaly kromě vysokých nároků na kvalitu i požadavky na co nejmenší zátěž vůči životnímu prostředí.

„Snažíme se dodržovat všechny ekologické postupy včetně minimalizace přepravy surovin a zboží. Používáme výhradně materiál z Evropy. Naší konkurenční výhodou proto musí být kvalita, protože s cenou nemáme proti levnější asijské produkci šanci. Tamní výrobci si zase s životním prostředím tolik hlavu nedělají,“ uzavírá Ondřej Horák.