Úřad míří pod jednu střechu
Potřebujete něco vyřídit na úřadě? Žádný problém. Přijedete do centra. Bez problému zaparkujete v podzemní garáži nebo dojdete pár metrů ze zastávky MHD. V přízemí moderní budovy připomínající banku vyřídíte na přepážce vše potřebné. Od nového občanského průkazu, přes stavební povolení, až po žádost o sociální dávky.
Teď ale otevřete oči a přestaňte snít. V Pardubicích to zatím funguje přesně opačně. O stavební povolení musíte požádat ve Štrossově ulici, nový řidičský průkaz získáte na 17. listopadu, o živnostenské oprávnění požádáte v Gorkého ulici. Pardubické úředníky najdete na třinácti místech.
„Magistrát vykazuje znaky neekonomického, těžko řiditelného a těžko kontrolovatelného molochu,“ přiznává i tajemník magistrátu Martin Růžička.
Zatímco lidé ztrácí čas při cestách mezi jednotlivými úřady, město ročně přichází o miliony korun. Platit musí za nájmy v šesti cizích objektech, zbytečné provozní náklady i za nadbytečné úředníky, správce budov a další zaměstnance.
Problém by měla vyřešit nová společná správní budova v centru města. Zastupitelé se minulý týden opět o krok přiblížili k její výstavbě.
„Schválili jsme vytipování vhodné lokality a zarezervování tohoto místa. Zatím nejlépe vypadá Masarykovo náměstí,“ říká primátor města Jaroslav Deml.