Úřad míří pod jednu střechu

Na třinácti místech po celém městě najdete dnes úředníky pardubického magistrátu. To se má změnit.

Potřebujete něco vyřídit na úřadě? Žádný problém. Přijedete do centra. Bez problému zaparkujete v podzemní garáži nebo dojdete pár metrů ze zastávky MHD. V přízemí moderní budovy připomínající banku vyřídíte na přepážce vše potřebné. Od nového občanského průkazu, přes stavební povolení, až po žádost o sociální dávky.
Teď ale otevřete oči a přestaňte snít. V Pardubicích to zatím funguje přesně opačně. O stavební povolení musíte požádat ve Štrossově ulici, nový řidičský průkaz získáte na 17. listopadu, o živnostenské oprávnění požádáte v Gorkého ulici. Pardubické úředníky najdete na třinácti místech.
„Magistrát vykazuje znaky neekonomického, těžko řiditelného a těžko kontrolovatelného molochu,“ přiznává i tajemník magistrátu Martin Růžička.
Zatímco lidé ztrácí čas při cestách mezi jednotlivými úřady, město ročně přichází o miliony korun. Platit musí za nájmy v šesti cizích objektech, zbytečné provozní náklady i za nadbytečné úředníky, správce budov a další zaměstnance. Problém by měla vyřešit nová společná správní budova v centru města. Zastupitelé se minulý týden opět o krok přiblížili k její výstavbě. „Schválili jsme vytipování vhodné lokality a zarezervování tohoto místa. Zatím nejlépe vypadá Masarykovo náměstí,“ říká primátor města Jaroslav Deml.