Uživatelé v USA tráví více než polovinu času online v mobilních aplikacích
Analytická společnost comScore zveřejnila nejnovější statistiky o tom, jak uživatelé v USA postupně mění své návyky. S novým měřením se totiž ukázalo, že uživatelé chytrých mobilních telefonů a tabletů už tráví takřka 60 % času online přímo na těchto zařízeních.
Pokud jde o srovnání, před dvěma lety to bylo v rámci stejné statistiky kolem 41 %, což je poměrně značný růst. Používání samotného smartphonu překročilo 50 % času, tablet tvoří jen 9 %. Klasický desktop si drží podíl 32 % času, ale vzhledem k rozmachu smartphonů a aplikací lze očekávat, že podíl bude postupně ztrácet.
Mezi nejpoužívanější aplikace patří Facebook, Facebook Messenger, Youtube, Google Mapy a Google Vyhledávání. obchod s aplikacemi Google Play a Gmail. V druhé polovině zobrazených aplikací se nečekaně rychle objevil i virální Pokémon GO, který se stal fenoménem. Zajímavostí je také poměrně slušné umístění map od Applu, které se po prvotním selhání snaží v tomto směru hodně soupeřit s Googlem.
Přechod z desktopu na mobil je určitě trend, který se jen tak nezastaví. Důvodem je především stále lepší a levnější dostupnost mobilního datového spojení, které umožní používat zařízení téměř všude, kde je signál. Zároveň se mobilní zařízení stávají stále schopnějšími a levnějšími.
Velká spousta uživatelů tak přestává potřebovat velikost desktopu nebo notebooku, protože většinu věcí lze vyřídit i na malém mobilu. „Profesionální“ práce ale stále zůstává vyhrazena především desktopu, respektive notebooku. Microsoft i Apple se sice snaží i náročnější uživatele přesvědčit, že jejich „Pro“ mobilní zařízení dokáže uspokojit i je, ale zatím jde spíše o tablety s klávesnicí, které mají značná omezení – jak z pohledu výkonu, tak i ergonomie.