Náš člověk v Budapešti: Mlsná bilance | E15.cz

Náš člověk v Budapešti: Mlsná bilance

Maďarská vlajka
Maďarská vlajka
• 
ZDROJ: Anna Vackova

Gregor Martin Papucsek

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Maďarská turistická agentura po měsíci zveřejnila bilanci takzvaného Mlsného čtvrtka, kdy restaurace lákaly zákazníky na poloviční ceny. Tato tradiční, v pořadí už sedmá celostátní akce byla mimořádně úspěšná. Tentokrát marketingového tahu využila více než tisícovka restaurací, necelou třetinu z nich tvořily budapešťské podniky.

V průměru restaurace tento den hostily 153 zákazníků, celkem tedy mlsalo téměř 160 tisíc lidí. Značná většina z nich už při příchodu do podniku o akci věděla a lidé si raději rezervovali stoly dopředu. Z každé stovky restaurací 70 informovalo o mnohem vyšším obratu než v průměrný únorový den. Zisky pohostinství byly také výrazně vyšší nebo alespoň příznivé i navzdory 50procentním slevám. Kvůli obsazených stolům musela více než polovina podniků hosty odmítat.

Dvě třetiny hostinských věří, že se jim po Mlsném čtvrtku může rozšířit okruh zákazníků. V porovnání s předchozími lety stoupá počet restauratérů i hostů zapojených do této „velké žranice“. Agentura už nyní registruje rostoucí zájem o účast v příštím roce. Dokonce vznikl nápad zapojit do ní i ubytovací kapacity – hotely, motely a podobně. Jen se pro tuto linii bude muset najít vhodný název, protože „Mlsný hotel“ by vyzněl spíš eroticky.

Jsou však i skeptici. József Meződi vlastní s manželkou příjemnou budapešťskou restauraci Remíza. Nemá s tímto svérázným reklamním dnem žádný problém, do akce se též zapojil, jen by chtěl, aby hosté mlsali celý rok. Trend je bohužel opačný. Na víkendy si nestěžuje – hlavně v létě na oběd nebo brzkou večeři přijde 150 až 170 hostů. Následující dny je to už slabé, jsou rádi, když k nim zabloudí tři desítky lidí. Turistické skupiny se objeví sporadicky, s větší pravidelností pár korejských obchodníků. Meződi uznává, že přejídání je hřích, pro hosty má ale jiný bonmot – bez dobrého jídla se dá žít, ale proč?

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video